• J H

    Vi som går på Öresundskliniken #4

    Hej alla gamla och nya kämpar, nu tänkte jag snart komma tillbaka till tråden igen

    För er jag inte har träffat innan så var jag med i denna tråd 2006. Jag lyckades då bli gravid och fick en kille som föddes 2007. I höstas skulle vi göra ett syskonförsök som tyvärr fick avbrytas dagen innan ET eftersom det upptäcktes att jag hade svåra cellförändringar. Sedan i november har jag gjort två operationer (koniseringar) för att ta bort alla cellförändringar. Den senaste gjorde jag för en vecka sedan och har nu fått grönt ljus att försöka bli gravid igen. Mitt FET är planerat till i juni.

    Jag har allt följt er sporadiskt och när jag orkat under det senaste halvåret men när man inte själv har något att se fram emot så orkar man inte vara aktiv. Dock känns det kul att tråden fortfarande lever vidare, det är skönt att kunna prata av sig när man behöver det, även om man inte är aktiv jämt.

  • J H

    Uppdaterar mig i listan!

    GRAVIDA:
    xango: 31 år 2:a icsi ,testat + 10/6 VUL 26/6
    Snuzan: 34år 2 ICSI, 1:a FET. BF 22/5
    Agathon: 31 år, 4:e ISCI, testdag + 11/12
    08 i Skåne: 2:a IVF för syskonförsök, testdag 18/7, tjuvtest 16/7 visar +
    Lucyinthesky 27 år, 3 IVF Testade + 20/6
    Zumna: 1:a IVF för syskon, TD 8/9
    Litet moln: 4:e försöket. TD 30/11 +
    Loberg 8:e fösöket Testdag 13/12 BF 18/8-09
    JoJo 2222: 26 år, 2 ET (minus),1:a FET(x),2:a FET + BF 9/9-09
    ssknurse:3:e IVF (ICSI)Testdag 9/2-09
    Lindy lou: 2:ICSI. BF 22/10-09
    NenneN: TD 26/2, (tjuvtestade +23/2)
    Moonstone: 2:a IVF (första ET/ICSI), TD 27/2 (tjuvtest + 24/2)
    Oknyttet 6:e ivf (varav 2 FET), VUL 6/3, BF 20/10
    Nevadita 33 år, IVF nr 4 (3,5 eg.) TD 26/3 - tjuvtest 21/3 visar GRAVID

    RUVARE:
    Tussilago 29 år, IVF nr 2 TD 13/4
    Stina 79 IVF nr 1 TD 4/5

    ET:
    Skorpan100, 3:e IVF, ICSI, ET 22/4

    ÄGGPLOCKNING:

    SPRUTARE:
    VirrigaV 1:a syskonförsöket (totalt 5:e) sprutstat 7/4

    SPRAYARE:
    Endo Girl 1:a syskonförsöket (totalt 4:e) spraystart 4/4

    FET:

    OMSTARTARE:
    fiafoffo: VÄNTAR PÅ ATT FÅ BÖRJA OM
    JH: 1:a FET för syskon, avbrutet i nov. Nästa försök juni 2009
    Baggs: 5 syskon ICSI maj 2009
    Förhoppningar: IVF 5 för syskon (8:e IVF totalt)
    Whoolet: 1:a FET efter sommaren.(historia 2 MA och ett minus IVF)
    JustJack: 1:a FET för syskon i augusti/september (1 tidigare ICSI)
    IsaN: förmodligen FET innan sommaren

  • J H

    Isa, det hade varit jättekul!

    Det var i juni 2006 som jag hade ET och därefter blev gravid så jag tror stenhårt på att juni är en bra månad..

  • J H

    Baggs, vad märkligt. Här har jag inte varit inne på ett halvår och så får du detta tråkiga besked precis nu. Jag förstår att du blir förbannad, jag blev också det i höstas och det gick ut över Fredrik på kliniken. Jag tyckte då att han var en idiot som inte ville genomföra behandlingen jag påbörjat, nu förstår jag helt klart hans beslut att det är för mitt bästa. Att få beskedet att vänta minst ett halvår var tungt, men jag måste säga att tiden ändå har gått otroligt fort.

    Nu hade jag ju otur att det behövdes göras två koniseringar, vilket du säkert inte behöver eftersom du gjort en redan, men jag fick bra läkare som satte mig på snabbehandling där jag fick provresultat efter 3 mån istället för 6 som är normalt. Ett råd till dig är att be dom göra detta eftersom du håller på med IVF. Sen räcker det inte med att du blir satt på snabblista för operation för i Malmö är det lång väntetid. Jag fick båda mina operationstider på återbud eftersom jag ringde tidsbokningen och "tjatade". Sist satte doktorn operation inom 4 veckor. När jag ringde efter 3 veckor och sa att jag inte fått någon tid än så fick jag beskedet att "kanske en tid inom 6 veckor". Jag förklarade då vad det innebär för mig och blev uppringd och fick ett återbud samma vecka.

    Mina cellförändringar upptäcktes på en rutinkontroll på MAS, helt fristående från det FET jag höll på med. Tror jag tog cellprov en månad innan vi satte igång och hade nästan glömt av det när de ringde från sjukhuset och sa att det inte såg så bra ut och att de ville ta nya prover. Då sa Fredrik att vi skulle köra på ändå men dagen innan ET kom sista proverna som visade på grad 3 förändringar och då avbröt han behandlingen.

    Usch, stackars dig Baggs! Förstår precis hur du känner dig! Skriv om du vill prata mer!

  • J H

    Kikar in en snabbis, det var ju ett tag sen nu upptäckte jag.

    Stort grattis till pluset Stina 79!!

    Och grattis även till dig Baggs som kunde köra vidare som planerat trots cellförändringarna.

    Håller tummarna för ruvarna som snart ska testa och alla er andra i tråden också såklart. Själv går jag och väntar på mens så att jag ska kunna få en hum om när jag kan köra igång mitt FET nästa månad. Det är bara lite svårt att efter en konisering veta vad som är mens eller inte..

  • J H

    Skorpan, en konisering är den lilla operation de gör för att ta bort cellförändringar. De tar bort en bit av livmodertappen och man blöder ganska mycket efteråt. Nu var det 2,5 vecka sedan jag gjorde mitt ingrepp och jag har inte slutat att blöda än men de senaste dagarna har det minskat rejält så nu hoppas jag på att mensen kommer som beräknat i veckan så att den inte har hoppat snett och redan kommit utan att jag märkt det.

    Isa, då kommer du ligga lite före mig, om allt går som jag beräknat kommer jag att köra igång vid nästa mens någon gång i början av juni.

  • J H

    Oj, vad roligt att se så många som testat +++! Stort grattis till er, jag är så avis.. Men det ska snart bli min tur också, har jag bestämt.

    Stackars dig Skorpan som blev så överstimulerad, jag blev det också vid min förra graviditet men inte så illa att jag behövde bli tappad utan jag vilade hemma. Men jag såg ju höggravid ut men en jätte svullen mage. Tydligen är det många överstimulerade som sen testar +, kommer ihåg att Eva på skämt sa "grattis" till mig när jag ringde och berättade mina symtom, och det var ju innan testdag.

    Nu fick jag min mens i fredags, lite tidigare än tänkt vilket innebär att det kan bli så att vi får ställa in vårt planerade försök i juni som vi tänkt. Allt hänger på när nästa mens tänker sig att komma. Vi har nämligen bokat en semestervecka på Gotland i midsommarveckan och om mensen kommer om 28 dagar eller senare så kan jag hinna hem därifrån för att sätta tillbaka äggen. Men kommer den tidigare så är vi borta när det är dax. Med den tur(otur) som följt detta syskonförsök så kan jag ju bara gissa vart det barkar hän... Vi kan ju förstås ställa in semestern men jag tror inte vi kommer att göra det, den är ju betald o vi har sett fram emot att komma iväg.

    Typiskt, men jag har inte gett upp än, någon som har några bra tips på hur man kan försena sin mens.. Jag har i alla fall fått recept hemskickat och jag håller tummarna för att det kommer att funka, annars får jag väl vänta två månader till..

    Den som väntar på något gott...

  • J H

    Nu hittade jag er, varför är tråden flyttad?? Har inte hunnit att läsa ikapp men ska göra det så snart som möjligt.

    Nu är jag på G! Startade med progynon i söndags inför vårt 2:a FET syskonförsök. Som jag misstänkt tidigare så kom min mens så att behandlingen krockar med vår planerade semestervecka på Öland nästa vecka. Som tur var gick det att lösa genom ett samarbete med en klinik i Kalmar där jag kan göra det förberedande UL och så blir det förhoppningsvis ET i veckan efter midsommar. Känns overkligt att vara igång igen, men spännande också.

    Håller tummarna för oss alla!

    GRAVIDA:

    ango: 31 år 2:a icsi ,testat + 10/6 VUL 26/6
    Snuzan: 34år 2 ICSI, 1:a FET. BF 22/5
    Agathon: 31 år, 4:e ISCI, testdag + 11/12
    08 i Skåne: 2:a IVF för syskonförsök, testdag 18/7, tjuvtest 16/7 visar +
    Lucyinthesky 27 år, 3 IVF Testade + 20/6
    Zumna: 1:a IVF för syskon, TD 8/9
    Litet moln: 4:e försöket. TD 30/11 +
    Loberg 8:e fösöket Testdag 13/12 BF 18/8-09
    JoJo 2222: 26 år, 2 ET (minus),1:a FET(x),2:a FET + BF 9/9-09
    ssknurse:3:e IVF (ICSI)Testdag 9/2-09
    Lindy lou: 2:ICSI. BF 22/10-09
    NenneN: TD 26/2, (tjuvtestade +23/2)
    Moonstone: 2:a IVF (första ET/ICSI), TD 27/2 (tjuvtest + 24/2)
    Oknyttet 6:e ivf (varav 2 FET), VUL 6/3, BF 20/10
    Nevadita 33 år, IVF nr 4 (3,5 eg.) TD 26/3 - tjuvtest 21/3 visar GRAVID
    Stina 79 IVF nr 1 tjuvtest 1/5 visar gravid, TD 4/5 visar GRAVID
    VirrigaV 1:a syskonförsöket (totalt 5:e) BF 12/1
    Skorpan100, 3:e IVF, BF 11/1
    Godisbruden, Första IVF, korta metoden.

    RUVARE:
    Baggs: 5.e syskon-ICSIn korta metoden, TD 8/6
    IsaN: 6:e syskonförsöket, FET, TD 18/6
    Dianthus (31 år): 1:a syskonförsöket, FET, TD 27/6

    ET:

    ÄGGPLOCKNING:

    SPRUTARE:
    Denim: Började spruta 2/6. Första IVF, syskonförsök.

    SPRAYARE:

    FET:
    JH: 2:a FET för syskon, startade m progynon 7/6

    OMSTARTARE:
    fiafoffo: VÄNTAR PÅ ATT FÅ BÖRJA OM
    Förhoppningar: IVF 5 för syskon (8:e IVF totalt)
    Whoolet: 1:a FET efter sommaren.(historia 2 MA och ett minus IVF)
    JustJack: 1:a FET för syskon i augusti/september (1 tidigare ICSI)
    Endo Girl: 2:a syskonförsöket (totalt 5:e) september/oktober
    Isa78: 1:a syskonförsöket med start i juli

  • J H

    IsaN, det gör så otroligt ont i mig att läsa ditt inlägg. Är så ledsen för er skull att det inte gick vägen nu heller. Det kändes verkligen som att det var er tur nu. Tror kanske att man påverkas extra mycket när man nästan är i samma fas, tårarna bara kom utan att jag kunde hjälpa det när jag läste senaste veckans inlägg. Mina två kollegor jag delar rum med såg lite frågande ut när jag började snörvla bakom skärmen. Hoppas verkligen att ni hittar kraft att gå vidare med vad ni än bestämmer er för att göra.

    Själv ska jag, om allt går som vi vill, ha ET på onsdag. Började med vagitorerna i morse. Kan någon hjälpa till och påminna mig, visst är det bara i ändtarmen man ska ta dom innan äggen har satts tillbaka? Eller var det tvärtom? Glömde prata om det med kliniken förra veckan och det var så längesen sist så jag har glömt av.

  • J H

    Beklagar så, Diamanthus, hoppas att du och maken kan hämta nya krafter under sommarledigheten. Ta hand om er och er lilla dotter!

    Själv börjar jag nästan tro på att det blir ET för mig idag. Dom borde väl ha ringt nu om mina frysisar inte klarat upptiningen, hoppas det i alla fall. Sen är det min tur att gå och noja mig de närmaste 17 dagarna, usch, usch, usch..

    GRAVIDA:
    Litet moln: 4:e försöket. TD 30/11 +
    Loberg 8:e fösöket Testdag 13/12 BF 18/8-09
    JoJo 2222: 26 år, 2 ET (minus),1:a FET(x),2:a FET + BF 9/9-09
    ssknurse:3:e IVF (ICSI)Testdag 9/2-09
    Lindy lou: 2:ICSI. BF 22/10-09
    NenneN: TD 26/2, (tjuvtestade +23/2)
    Moonstone: 2:a IVF (första ET/ICSI), TD 27/2 (tjuvtest + 24/2)
    Oknyttet 6:e ivf (varav 2 FET), VUL 6/3, BF 20/10
    Nevadita 33 år, IVF nr 4 (3,5 eg.) TD 26/3 BF 29 el. 30/11 2009
    Stina 79 IVF nr 1 tjuvtest 1/5 visar gravid, TD 4/5 visar GRAVID
    VirrigaV 1:a syskonförsöket (totalt 5:e) BF 12/1
    Skorpan100, 3:e IVF, BF 11/1
    (Godisbruden, Första IVF, korta metoden). Missfall i vecka 8

    RUVARE:
    Denim: Första IVF, syskonförsök. TD 2/7

    ET:
    JH: 2:a FET för syskon, ET 24/6

    ÄGGPLOCKNING:

    SPRUTARE:
    Milla71 sprutstart 18/6
    Smultronkyss sprutstart 16/6
    Metallgem sprutstart 15/6

    SPRAYARE:

    FET:

    OMSTARTARE:
    fiafoffo: VÄNTAR PÅ ATT FÅ BÖRJA OM
    Förhoppningar: IVF 5 för syskon (8:e IVF totalt)
    Whoolet: 1:a FET efter sommaren.(historia 2 MA och ett minus IVF)
    JustJack: 1:a FET för syskon i augusti/september (1 tidigare ICSI)
    Endo Girl: 2:a syskonförsöket (totalt 5:e) september/oktober
    Isa78: 1:a syskonförsöket med start i juli
    Baggs: 6.e syskon-ICSIn (start juli-augusti om vi orkar!)
    Annika11 4:e ivf september

  • J H

    Tack Baggs! Det gick bra igår, vi hade två i frysen men det räckte att tina upp ett ägg som hade toppen kvalitet! Så nu är man ruvare igen!

    Nu var det ju så otroligt varmt igår em när vi gjorde ET så när vi var klara kom min man på den briljanta idén att vi skulle åka till glassfabriken och äta glass för att kyla ner magen lite. Hans teori var att ägget kanske får en chock när det kommer från fryset ut till högsommaren. Tjejer, det är verkligen att rekommendera, när jag beställde 4 kulor så kom det inte minsta antydan till någon kommentar typ "skulle inte du hålla igen lite".. Nej, det var jag tydligen värd igår, så vi satt där och njöt av våra stora glassar i lugn och ro utan vår tvååring som härjade runt. Nice, fast konstigt. Tror inte vi har ätit glass själva sedan S föddes!!

    GRAVIDA:
    Litet moln: 4:e försöket. TD 30/11 +
    Loberg 8:e fösöket Testdag 13/12 BF 18/8-09
    JoJo 2222: 26 år, 2 ET (minus),1:a FET(x),2:a FET + BF 9/9-09
    ssknurse:3:e IVF (ICSI)Testdag 9/2-09
    Lindy lou: 2:ICSI. BF 22/10-09
    NenneN: TD 26/2, (tjuvtestade +23/2)
    Moonstone: 2:a IVF (första ET/ICSI), TD 27/2 (tjuvtest + 24/2)
    Oknyttet 6:e ivf (varav 2 FET), VUL 6/3, BF 20/10
    Nevadita 33 år, IVF nr 4 (3,5 eg.) TD 26/3 BF 29 el. 30/11 2009
    Stina 79 IVF nr 1 tjuvtest 1/5 visar gravid, TD 4/5 visar GRAVID
    VirrigaV 1:a syskonförsöket (totalt 5:e) BF 12/1
    Skorpan100, 3:e IVF, BF 11/1
    (Godisbruden, Första IVF, korta metoden). Missfall i vecka 8

    RUVARE:
    Denim: Första IVF, syskonförsök. TD 2/7
    JH: 2:a FET för syskon, TD 11/7

    ET:

    ÄGGPLOCKNING:

    SPRUTARE:
    Milla71 sprutstart 18/6
    Smultronkyss sprutstart 16/6
    Metallgem sprutstart 15/6

    SPRAYARE:

    FET:

    OMSTARTARE:
    fiafoffo: VÄNTAR PÅ ATT FÅ BÖRJA OM
    Förhoppningar: IVF 5 för syskon (8:e IVF totalt)
    Whoolet: 1:a FET efter sommaren.(historia 2 MA och ett minus IVF)
    JustJack: 1:a FET för syskon i augusti/september (1 tidigare ICSI)
    Endo Girl: 2:a syskonförsöket (totalt 5:e) september/oktober
    Isa78: 1:a syskonförsöket med start i juli
    Baggs: 6.e syskon-ICSIn (start juli-augusti om vi orkar!)
    Annika11 4:e ivf september

  • J H

    Grattis Denim, hoppas och tror att det går bra för dig. Det är inte helt ovanligt att man blöder lite i början av en graviditet.

    Själv så ruvar jag på men känner absolut ingenting. Trodde man skulle känna något litet någonstans, jag känner mig inte ens påverkad av alla hormoner man äter. Borde man inte göra det? Förra gången när jag blev gravid med sonen blev jag överstimulerad och magen såg gravid ut från dagen jag satte tillbaka äggen. Dessutom gick jag upp massor i vikt av alla hormoner. Fast det var ju ett helt försök nu har vi ju bara gjort ett FET så det är kanske annorlunda??

    Hoppas alla kan njuta av sommaren och det fantastiska vädret och samla massor av krafter inför sommarens och höstens plussande!

  • J H

    Håller tummarna att du får ett positivt besked i morgon Denim.

    Också skönt att höra att det finns andra som inte kännt något under ruvning, hade glömt hur nojig man blir och hur man håller på och letar efter tecken av något slag. Är på ruvardag 7 idag och känner fortfarande ingenting. Det känns verkligen inte som att det här kommer att bli något. Jag glömmer tom av att jag ruvar ibland (vilket är ganska skönt eftersom man bara vill att tiden ska gå).

  • J H

    Är på ruvardag 14 idag och har TD på lördag. Har inte minsta symptom eller känner av några hormoner denna gång så jag har inte så stora förhoppningar om ett positivt resultat. Därför vill jag bara ha besked nu så man kan gå vidare!! Någon som vet hur säkert/osäkert det är att tjuvtesta, typ i morgon på ruvardag 15 vid FET? Kanske är säkrast att vänta till lördag ändå?

  • J H

    Stort minus idag på ruvardag 16

    Trodde inte att det skulle kännas lika jobbigt med ett minus vid syskonförsök men jag känner mig precis lika ledsen och besviken som vid tidigare misslyckanden. Skillnaden nu är att jag har en 2-åring som inte ger mig tid att grubbla så mycket, han piggar upp mig vilket gör att jag säkert kommer över nederlaget snabbare. Får intala mig att det säkert finns någon mening med allt som sker.

    Vi får ta nya tag i höst!

    Lycka till alla andra som kämpar och ha en bra sommar!

Svar på tråden Vi som går på Öresundskliniken #4