• alessa

När kan man börja använda matstol?

Hej!

Jag undrar när ni började använda stol och mata era barn. Jag har en sådan som barnet inte behöver sitta utan kan vara mer liggandes. (alltså reglerbart ryggstöd
    Min kille är nu 3 månader och har tänkt börja med lite smakisar vid fyra månader.

Är det tidigt att sätta honom i stolen? Hur har ni löst detta?

KRAM!

• Svar på tråden När kan man börja använda matstol?
  • Blyger

Jag lät min baby sitta i babysittern när jag började med smakportioner... När han kunde sitt nästan helt själv började jag med matstolen...

• Thessiss

jag började lite smått med matstol till min grabb när han var ca 3 mån men då var han rätt stadig sittandes själv redan. Men jag stoppade runt en filt med så han satt stadigare..Nu när han är snart 7 mån så älskar han att sitta i matstolen..sitter där hela dagarna nästan :p

• LyckligLine

Min lila tjej började använda sin när hon va 10 veckor, med en liten filt runt så klart. Hon älskar den!

• alessa

ok! Tack!

Tränade ni era barn nåt för att dem skulle kunna sitta upp själva på tex en filt? Och hur gjorde ni i så fall?

Eller är det något som kommer automatiskt? Hur gamla var dem då?

• Alexi

Vår dotter är 4,5 månad till helgen. Testade häromveckan att sätta henne i vår Tripp Trapp-stol men det gick inte alls. Fick då tips igår om att prova med Ikeas Antilop då det är viktigt att det är rätt höga kanter runt om hela stolen för att de ska få bra stöd så här i början och på kvällen testade vi det och hon satt jättebra, bara man la ordentligt med filt/kudde runt om för att stödja upp henne.

Svar på tråden När kan man börja använda matstol?