Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2

Äntligen hittade jag tråden....) jag håller ochså på att validera kursen VoO
    har lagarna kvar bara och rehab biten...
    Här måste man ha jobbat i 2 år egentiligen för att kunna validera , men nu frågade min lärare mig om jag skulle prova och det går ju galant,,,

Dom kanske ska lägga ner utbildningen from höst-09 så då finns bara kurserna som till hör 3;e terminen att läsa...Så då blir det nog att läsa mot någon annan kommun och då distans....

• mattispadd

Jag har en fråga i vård och omsorg
    och den lyder

Det finns ett antal vägledande principer i SOL för hur verksamheten skall utformas.Vad innebär dessa begrepp.Ge exempel

kan någon hjälpa mig pleas

• mattispadd
    mom88 skrev 2009-06-03 14:27:22 följande:
    någon som kan hjälpa mig med att förstå frågan.. Jag skriver om barn och ungdomar som är missbrukare. och nu kommer en följd fråga.. som jag inte riktigt förstår hur jag ska svara på..Fråga 1hur omgivningens inställning påverkar individens och de närståendes situationFråga 2samhällets insatser utifrån begreppen integritet och självbestämmandeNågon som kan försöka tala om på ett ungefär vad det är dom menar med själva frågan hehe.. fattar noll..
    Ang fråga 1 ..Att typ familj,anhörigas inställning blir dom lidande hur isådanafall?
    fråga 2) om tex LVU att intregritet och självbestämmande måste man ta hänsyn till individen..Att man tex hör vad dom själva vill, ang tex familjehem,behandling osv
    att inte bara köra över dom bara för att dom är undomar
  • mattispadd

jag kommer förmodligen få läsa Barn& ungdomssjukvård i en annan kommun för mitt komvux..Vi har nämligen inte den kursen
    Och nu köper dom den till mig och jag är så glad...
    Nu undrar jag ni som har läst den kusen vart had ni eran praktik??

• mattispadd

Frågar igen ...Ingen som läst om kurt och hans assistent i social omsorg på distansten....=?????

• mattispadd

Mina första inlämningsuppgifter Omvårdnad Miroi ..där är den första frågan .
    Beskriv allmän och specifik omvårdnad...allmän vet jag ju..men specifik...kan någon hjälpa mig

• mattispadd

Heej....Jag har en fråga som jag ska skriva och det är
    !) vad menas med allmän omvårdnad??

det är ju att lindra patienten vårdtagaren och hjälpa
    men kan ni hjälpa mig att skriva mera specifikt

• mattispadd

Du måsta ha HLR ...så dom ordnar säkert någon/ som fixar den utbildningen åt er..
    Jag menar du läser ju på distans och då finns det ju någon lärare för kursen
    något utbildningsföretag.

Svar på tråden ** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2