Inlägg från: Jossisen |Visa alla inlägg
  • Jossisen

Ni som fått barn före v 30

Visste ni innan att det var risk att ni skulle få för tidigt eller bara satte det igång?

• Svar på tråden Ni som fått barn före v 30
  • Jossisen

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Jossisen

Futurum nobis est skrev 2009-04-14 16:39:41 följande:

Det bara satte igång, ingenting tydde på att något var fel, innan jag fick sammandragningar och blödde - förlossningen var igång och tre dagar senare föddes dottern, i v.24+1.
    Ok, hoppas allt gick bra med er! Jag är lite orolig eftersom jag har så mycket sammandragningar.
  • Jossisen

Verkar som att de flesta inte visste. Tack för att ni svarar.

• Jossisen

Måste varit en chock för alla som det startade så plötsligt för. Jag vet inte vad jag ska tro om mina ständiga sammandragningar. Min BM säger att det är normalt så länge det inte gör ont eller de kommer regelbundet, men jag vet inte. Är obehagligt att röra mig.

• Jossisen
    Helene100 skrev 2009-04-21 13:26:03 följande:
    Jossisen: Så här har det varit för mig: första barnet gick vattnet v 36, förlossning direkt, allt gick bra. Andra graviditeten pyttelite blod i v 24 så jag åkte in på förlossningen på koll. Fick strikt sängläge tills det gjordes akut kejsarsnitt v 25+3. Detta var helt utan förvarning, och ingen infektion. Tredje gången var jag medveten om risken och gick på specmv - trots det föddes sista killen i v25+6 efter strikt sängläge på förlossningen i tio dagar. I efterhand kan jag konstatera att jag haft mycket sammandragningar under alla graviditeter (vilket jag hört var normalt..?!). Hade jag varit du hade jag tagit det mycket lugnt (inga lyft och gärna sängläge för att minska trycket ner mot bäckenet) och be dom ta infektionsprov och så. Troligen helt i onödan men i såna här lägen kan det vara bättre att vara på den säkra sidan. Hur många veckor har du gått?
    Tack för ditt svar! Är nu i vecka 27+4. Har tagit vanligt urinprov på MVC och det visade iallafall ingenting. Jag tycker att det har lugnat ned sig lite med sammandragningarna senaste dagarna som tur är. Om det blir värre igen ska jag höra om sjukskrivning. Kan inte ta det lugnt på jobbet, har ett fysiskt jobb som dessutom ka varit rätt stressigt.
Svar på tråden Ni som fått barn före v 30