Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

    Templista för oss pergopinglor 5

    Så ledsen för din skull Mammiz . Jättekram. Hemskt när pengar blir den avgörande faktorn. Måste ju vara sååå jobbigt. Samtidigt måste det ju bli en väldig press om man bränner allt man har på ett försök, det finns inte möjlighet att vänta så ni kan få ihop till ett trepack? Glöm inte det där man kan göra med skatten heller som gör att totalpriset går ner. Är själv inte så insatt, men man kan tydligen på något vis dra på lön och därmed spara in skattesidan och på så vis blir det billigare

  • Minnie69

    Går tydligen även bra att dra på mannens lön. Ngt bruttoavdrag eller så ???

  • Minnie69

    Eller du kan nog iaf gå in där och få lite hjälp att sätta dig in i frågan, aktiv verkar den inte ha varit de senaste veckorna, men det är iaf en öppen tråd som det går att skriva inlägg i

  • Minnie69
    icka76 skrev 2009-04-17 10:59:27 följande:
    Någon som har en idé om varför min temp är så låg denna månaden? Brukar ha en medeltemperatur på närmare 36,7.
    Kanske är det så att kroppen reagerar lite annorlunda efter mf:et, jag fick en klart högre temperatur efter mitt, kan väl då likagärna gå åt andra hållet om kroppen har lite "inställningssvårigheter" och känner sig fram s.a.s. ?
  • Minnie69
    Skrutt74 skrev 2009-04-22 08:57:05 följande:
    Men kurvan hoppar fortfarande, varför vet jag inte.
    Jag har en lite hemtillverkad teori och jag tror helt enkelt att de av oss som har väldigt hoppig kurva har det för att vi emellan varven har en växeeffekt mellan östrogen och progesteronen, dvs det blir pga de emellanåt rejält förhöjda östrogennivåerna en dragkamp mellan vilken effekt som är starkas, östrogenets tempsänkande effekt <-> progesteronets höjande effekt. Lärde mig efter ett tag att "känna" när kroppen rusade östrogenmotorn, för då hade jag en "brännande känsla" i en liten fettvalk under bysten och då kunde jag sia om en avvikande sänkning av temperaturen nästa dag - och det var som förgjort om det inte visade sig stämma när termometern väl gjort sitt nästa dag.
  • Minnie69
    amorosa skrev 2009-04-23 19:07:31 följande:
    Minnie: imponerade att du kunde känna östrogenet pumpa!
    Dessvärre så får man väl tacka övervikten för den förmågan . Jag har förstått det som att en del av östrogen-grejen är att omvandla testosteron till östrogen och denna omvandlingen sker då som jag fattade det i (viss del av) fettvävnaden. Jag antar att just den där lilla valken precis under brösten var en stark "hot spot" för den omvandlingen. Jag hade ju dessutom en uppenbart hög östrogenproduktion för när jag började använda den där cb-monitorn så var det veckor med HÖÖÖÖÖÖÖÖG dvs utsklag på höga östrogen-nivåer. Jag satte inte ihop det hela riktigt förrän läkaren då han skrev ut Pergo sa att de tillfälligt skulle sänka mina östrogen-nivåer. Då hade jag ju åkt hormonell berg-å-dahlbana hela sommaren när ingen ägglossning skedde. Efter det så var pergo rena lyckopillren . Undrade lite över det där med att sänka östrogenet och började kika runt och leta information och då fick jag ju bl.a. klart för mig att "feta" ofta hade förhöjda halter etc.... Så rent generellt så läste jag på om hormonerna och det i kombination med att jag tempade fick mig att komma på det här sambandet.
  • Minnie69
    Bumms skrev 2009-04-28 12:54:24 följande:
    Vilka snygga kurvor! Va säger ni tjejer, nu tömmer vi denna tråd, eller hur! Jag fick mens på nionde tabletten provera, men jag blöder ynkligt lite, är det normalt av en provera blödning? Hade förväntat mig ett skyfall eftersom det nu har gått 2 månader sedan förra mensen...?Så jag tog första gonal-f sprutan igår, ska på vul på måndag, sista sprutomgången, sen blir det ivf, men ska nog försöka tjata till mig någon pergokur där i mellan!Ha de bra
    Har du varit ägglossningslös så är det inte säkert att slemhinnan är speciellt tjock, när min ägglossning uteblev i somras så tittade läkaren med VUL och sa att den var så pass tjock att jag nog skulle få en blödning med provera. Så var slemhinnan tunn är det ju inget konstigt att du blöder mindre än vanligt
  • Minnie69
    Sagn skrev 2009-04-30 10:45:12 följande:
    icka76: Ojojoj, vad härligt att du känner likadant som du gjorde när du var gravid!!!Det bådar gott =) Vad säger ni allihop, är det jättedumt att testa redan i mon? Hur stor är sannolikheten att man redan på dag 11 har tillräckligt med Hcg (heter det va?! =)) ?Anledningen till att jag vill testa är att jag ska på vinprovning på kvällen och på lördag är det möhippa, skulle jag få reda på att jag är gravid så skulle jag inte dricka nåt, annars tror jag att jag dricker lite försiktigt för att inte någon ska bli misstänksam. Tacksam för alla råd och tips jag kan få!Ja nu är det verkligen dax för en grav-boom här i tråden!!
    Ja här är en som absolut inte vet hur tidigt man kan få positivt . Var på RUL och enligt deras BF datum så hade jag visst ägglossning två dagar innan jag plussade (Hmm misstänker de kanske har lite fel ) Jag justerade min kurva med override i enligthet med vad de kom fram till, alla teorier som kan förklara det hela mottages med största tacksamhet
  • Minnie69
    amorosa skrev 2009-05-02 11:45:42 följande:
    Minnie: det låter ju skitskumt att du skulle haft äl två dgr innan du plussade!! Hur går det ihop??
    Jomen visst, men jag kommer nog ändå att vara lite inställd på att jag kanske nog är lite längre gången än vad som står i de officiella rullorna. Isf skulle man om man går på FF redan ha passerat halvtid, men om jag går på RUL så får jag hålla mig tills på måndag med att fira halvtid (Min födelsedag iof sig så firande passar ju oavsett ). 40!!!! OMG
  • Minnie69
    Sagn skrev 2009-05-03 06:43:56 följande:
    Jag tog ett gravtest som jag köpt från testlagret i fredagsmorse och fick ett jättejätte svagt streck. Efter det tog jag ett test från Clearblue som visade ett tydligt plus...jag är helt i extas, kan inte fatta att det är sant, och vågar inte riktigt fatta att det är sant heller. Ska ta ett nytt test imon, 14 dagar efter ÄL så håll tummarna för att även det visar ett plus.
    Grattis
  • Minnie69
    Dodisens mamma skrev 2009-05-03 12:57:53 följande:
    G*R*A*T*T*I*S!!! Minnie69: när ska du joina oss i gravidtråden?
    Jag är på G . Nu ska vi först gå "public" och snacka med svärmor om ca 1,5 timme. Nu får hon veta att vi ljög när vi ställde in allt vad "Julfirande" hette, vi spenderade den helgen i sängen med att se till att lägga in färska laddningar i "verkstaden" . Min stackars karl har således fått lov att ljuga för mamma två gånger, hon ringde när vi satt i väntrummet infrör RUL i onsdags på hans telefon och hon tyckte han hade det ovanligt tyst på jobbet . Så svärmor först... Sen kan vi börja uppdatera på FL. Nu är jag så nervös så jag håller på att dö. Måste pinna in i duschen och göra mig i ordning .
  • Minnie69
    Bumms skrev 2009-05-13 08:38:34 följande:
    Godmorgon!Idag satt FF ut ett streckat kors i söndags...jag tog ju ovitirellen i onsdags, en vecka sen, känns som att söndag är lite för länge efter det, ägget ska ju släppa 24-36 timmar efter sprutan och jag var ganska säker jag hade äl i fredags, men tempen vill inte riktigt hänga med denna gång...vet inte vad som är fel...Vimsan- Skitmens...*kramar om*
    Prova att lägga in ett "fake" ägglossningstest (positivt) på torsdagen (eller lämplig dag..) och se om inte FF anpassar sig då? Dessvärre så är väl inte programvaran riktigt gjord för vissa av de mer "orginella" åtgärderna. Men att veta att man har tagit en ägglossningsspruta och ett positivt ÄL-test har i min tanke minst lika stor tyngd som tolkningsdata....
  • Minnie69
    icka76 skrev 2009-05-14 11:26:55 följande:
    Vimsan Vad tomt det börja bli där uppe nu. Nu ser vi till att tömmer helt nästa månad tjejer! Juni är våran månad att plussa!!! Eller ja, Bumms du får gärna plussa i maj
    Verkar som plussarna har glömt bort att nyrekrytera. Jag tror ju för fullt på  "plikt" att ragga upp nya deltagare när man plussar .
  • Minnie69
    Jag har också råkat ut för den typen av misslyckade värvningsförsök. Svårt att gräma sig då
  • Minnie69
    Cornelia13 skrev 2009-05-16 21:36:44 följande:
    Bra det är ordning på nån här Vet inte vad som hände?!
    Jag brukar kopiera och "blåmarkera" allt och sedan klicka på bryt länk symbolen. Då brukar det blir riktigt igen. Verkar som länk på länk blir annars på något vis imellan varven
  • Minnie69

    Vet inte om det blev klarare av den förklaringen , men i raden ovanför den här rutan där man skriver har jag länksymboler åt höger till, först en med hela länkar och sedan en med brutna, där brukar jag klicka på den senare....

  • Minnie69

    Jo förr funkade det för mig också utan den här extra manövern, men numera verkar den behövas för mig iaf

  • Minnie69
    Bumms skrev 2009-05-17 10:41:03 följande:
    Helvetesskitmens!! Varför känns varje mens som ett tidigt missfall...i alla fall i hjärtat!!Nu är det väl meningen att vi ska börja med IVF, men tror ni det finns en minsta chans att jag kan övertala läkaren att få ta pergotime en period över sommarn först, eller hur skulle ni göra?? Usch, jag ville verkligen inte hamna i denna situation, det skulle ju funka nu!!
    Tittade på din kurva, det ser ju onekligen ut som det viker sig lagom tills implantationstime Tar du hjälp av progesteronvagitatorier? Annars kanske du borde fråga om det... Jag, vet inte. Beklagar det hela Förstår så väl att det känns jobbigt, kramar i mängd..
Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 5