Inlägg från: Butterscotch |Visa alla inlägg
  • Butterscotch

Är detta dyrt??

Materialkostnaden har han nog inte räknat högt på i alla fall. Det är en hel del arbete med att först sätta plintar, bygga ramen, bygga däcket, och sen bygga staketet. Vi har byggt altandäck själva och oj vad mycket tid det tar, men då är vi å andra sidan inga proffs heller. Men jag får säga som ovanstående - ta in flera offerter och jämför.

Vill ni betala svart? Med ROT-avdraget borde ni kunna komma lika billigt undan med vit betalning, och då har ni bättre skydd om något skulle gå fel.

Har du någon bild på korsstaketet du vill bygga?

• Butterscotch
    Micke54 skrev 2009-04-15 08:38:33 följande:
    Nej 5 år är gränsen//M
    Gäller detta även altanbyggen? Jag hittade denna information, men tolkningsmöjligheterna är ganska stora:

"Får jag avdrag om jag låter bygga ett nytt hus på tomten?
    Nej, du får inte avdrag för att bygga ett nytt bostadshus, ett fristående garage eller ett annat komplementhus. Du får inte heller skattereduktion när du bygger om eller bygger till ett nybyggt småhus. Det gäller så länge du inte betalar fastighetsavgift för det nya huset, det vill säga under fem år. Detta för att undvika att någon missbrukar undantaget för nybyggnation och bygger halvfärdiga hus som byggs färdigt genom om- och tillbyggnader. "
Svar på tråden Är detta dyrt??