Studsmatta, ge oss för- och nackdelar med att ha den!
Som sagt
ge oss för- och nackdelar med att ha studsmatta
samt vart man skall handla ellr inte handla
Som sagt
ge oss för- och nackdelar med att ha studsmatta
samt vart man skall handla ellr inte handla
Plus
Barn tycker det är roligt. Men den tappar sin attraktionskraft lite efter ett tag som så mycket annat.
De rör på sig.
Kul för alla åldrar även vuxna
Minus
Skador
"Onödig"- ännu en konstruerad sak där barn ska leka "konstruerat"- att leka fritt efter fantasin i grupp stimulerar barn på så många fler sätt. Tänk barnen i bullerbyn typ.
tips på hur man gör då barnen tjatar och vi vuxna tycker det är lite dyrt för en sak som sagts ovan bara används ibland och då mest när den är ny
grannbarnen har och jag vill ju inte att våra skall vara där och tjata om att få hoppa hela tiden heller
vågar man köpa begagnat?
för som sagt dyr sak att ha för enstaka tillfällen...
Jag vet inte...men det är inte farligt för barn att vara avundsjuka och sukta efter något utan att få det heller... men jag förstår vad du menar. Hur gamla är barnen?
Förstår de resonemang? Går det att prata med dem om att det är roligare att lägga pengar på semester än en studsmatta etc? Att ni prioriterar annorlunda?
Vi har haft studsmatta i fyra somrar nu... blir femte nu i sommar. Vi har 7 barn som alla har hoppat på mattan... ofta och mycket. Utöver dom så har massor av kompisar varit hos oss och hoppat, och det har ALDRIG hänt en olycka. Skyddsnät är ju en självklarhet.
Jag tycker mattan har hjälpt tjejerna oerhört mycket. Balans och koordination tex. tränas ju väldigt bra. Dessutom bränner dom en massa energi och det om något är ju fantastiskt.
Kan faktiskt inte se någon direkt nackdel med studsmattan förutom att den är ganska ful... :)
barnen är 6 och 5 år gamla
ja vi kan resonera med dom och just nu är det
-inte tjata att gå till grannen och hoppa var dag som gäller...
vart skall man handla och inte handla då
är väll lite småsnål när det gäller dessa grejer tyvärr men vi har inte snålt med pengar om man säger så, känns bara onödigt
vill gärna ha matta med skyddsnätet innanför fjädrarna,
är det bara toy u us som har det?