• Bette

Alla vi 40+ som plussat efter ÄD nr 3

Vad härligt att magen växer som den skall. Tiden går ganska fort faktiskt. Imorgon skall jag på VUL för att se om det är en eller två därinne, superspännande. Det kanske blir twins, det får vi se.

Ha det gott

Bette

• Bette

Förväntan68: Hur tidigt gjorde du VUL, gjorde du också två veckor från testdagen? Imorgon har det gått två veckor sedan jag testade positivt. Det ska bli både kul och lite nervöst också.

Bette

• Bette

MOJ: Vilken vecka är du i nu?

Bette

• Bette

Jag har redan berättat då jag ibland har ett fysiskt tungt jobb, jag ska ju ta det ganska lugnt. Jag gör inte så många tunga lyft, det får vänta tills man känner att allt är ok så resonerar jag.

Jag jobbar inom vården som sjuksköterska så det kan vara ganska mycket tungt ibland, men som sagt det finns ju fler som jobbar så det är ingen katastrof.

Bette

• Bette

Hej alla,

Idag har jag varit och sett i alla fall ett litet pyre som är 6 mm, båda pyrena har nog fäst men ett har gått tillbaka, hon såg två stycken fostersäckar. Det är för tidigt att se hjärtverksamhet än, skall dit nästa fredag och se hjärtat picka. Jag har precis gått 6 fulla veckor. Nu sitter bilderna uppe på kylskåpet, det känns superkul det här. Det ska bli så spännande och se vad det blir för individ.

Min gyn kommer nästa vecka då att se om det är tvillingar eller ej, men troligtvis är det ett litet pyre. Det  är så gulligt och se det.

Jag är alldeles överlycklig{#lang_emotions_smile}

Bette

• Bette

Jo man blir omtumlad när man får se det lilla pyret, det är så otroligt roligt. Det växer ju så mycket nu också. Somnade i soffan vid klockan 20:00 typ och vaknade 21:30, jag är helt slut, ska nog gå och lägga mig nu och sussa. Man behöver det.

Kram

Bette

• Bette

Grynet: Jag har mailat min klinik och frågat om nedtrappningsschema och datum för start så att allt blir korrekt. Gör det du också, det är så olika hur man trappar ner från klinik till klinik. Jag är också jättetrött på kvällarna, är helt slut nu har varit och jobbat, skall gå och lägga mig tänkte jag.

Kramar

Bette

• Bette

Stort grattis Sardin, vilken vecka är du i? Själv såg jag en liten plutt på 6 mm förra veckan, hade då gått 6 fulla veckor, nu på fredag ska vi tillbaka till min gyn och då kommer vi kunna se hjärtverksamhet, det var för tidigt att se det förra veckan.

Bette

• Bette

Fille: Grattis till de små twinsen, återkom när du orkar. Ha det gott och sköt om dig och twinsen samt maken.

Bette

• Bette

Jag säger detsamma, vilken babylycka det är här nu i forumet, så roligt. På fredag skall vi tillbaks till min gynekolog för att se hjärtverksamhet. Den lilla var för liten vid förra VUL för att man skulle kunna se det, jag var gången 6 fulla veckor då, på fredag blir det 7 fulla veckor och någon dag har jag för mig.

Jag går oftare upp på toaletten på natten, inatt blev det två gånger, brukar annars aldrig gå på toa på natten.

Jag kommer att jobba fram till i början på oktober och sedan blir det nog havandeskapspenning de två sista månaderna på grund av tungt jobb, så det är i stort sett bara sommaren och sedan september som jag jobbar, det känns helt fantastiskt.

Bette

Svar på tråden Alla vi 40+ som plussat efter ÄD nr 3