• förväntan68

Alla vi 40+ som plussat efter ÄD nr 3

Hej
    Jag fortsätter tråden efter Igor

Alla vi 40+:are som plusat efter ÄD nr 2.
    Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

• Svar på tråden Alla vi 40+ som plussat efter ÄD nr 3
  • Pigan

Hej, alla! Nu tänkte jag oxå lägga in mig på listan, trots att jag "bara" är 34 år. Efter många blödningar och en nervpirrande början, är jag nu i vecka 19. Efter UL förra veckan börjar jag känna mig lite mindre nervös.

Gravida
    Solstickan42 BF 090526
    Sanca BF 090707
    Nikolina BF 090707
    Vitsippa65 BF 090803
    Kim Carol BF 090817
    Maari BF 090821
    Tigermom BF 090823
    Förväntan68 BF 090906
    Pigan74 BF 091022
    MoJ BF 091119
    Grynet BF 091116
    Bette BF 6/12, 7/12, 8/12 eller 9/12, vet ej fast datum än

Bebislista
    Fille BF 090524, tvillingar, flicka och pojke, akut snitt, födda 090403
    Igor BF 090518, pojke född 090511, planerat snitt

• mytrouble

Maari: Tack!! {#lang_emotions_heart} Va himla gulligt av dig {#lang_emotions_smile} Och va roligt att få veta lite hur det går för dig. Låter härligt det där med träningen - för jag måste bara få fortsätta med den (i den mån man orkar som du säger) annars blir jag tokig {#lang_emotions_wink} Önskar dig varmt lycka till i fortsättningen! Kram {#lang_emotions_sunny}

Pigan: Hej du! Va roligt att det går så bra för dig och att du kommit så långt som v 19!! {#lang_emotions_dreamer} Kram!

• Bette

Härligt att höra att du mår bra Mytrouble. När skall du göra VUL för att se hjärtverksamhet? Det är spännande inför första VUL.

Jag hoppas att du inte haft någon mer blödning eller ont i ryggen.

Bette

• mytrouble

Bette: Nej då, allt går bra. VULen blir på torsdag - så då får man äntligen veta.

• Bette

Mytrouble: Vad spännande. Hoppas att du får se hjärtverksamhet. De kan se det från och med vecka 7 tror jag det är, vi gjorde först ett VUL i vecka 6 men då kunde man inte se hjärtverksamhet, sedan gjorde vi ett i vecka 8 och då såg man hjärtat.

Skall iväg och se den lilla nästa vecka igen, då blir det NUPP, skall ta blodprovet imorgon.

Ha det gott

Bette

• Pigan

mytrouble: Det känns helt otroligt och fortfarande lika overkligt
    Lycka till på torsdag! Kram Pigan

• Igor

Hej alla
    Tack för lyckönskningarna. Vi mår bra och min son är fantastiskt snäll. Sover och äter mestadels. Har dock haft lite mycket med renoveringen av huset.

Angående Bette hur man mår efter snitt kan jag bara berätta hur jag mådde. Själva snittet gjorde just inte ont alls. Var fit för fight redan dagen efter och har inte haft några problem med att lyfta babies efteråt. Det jag hade problem med var mina fötter som gjorde ont redan sista veckorna innan förlossningen och har fortsatt göra ont nu efteråt. Börjar bli bättre dock. Troligen pga av havandeskapsförgiftningen.

Föresten ni som också haft små babisar vilka blöjor har ni använt. Själv har jag använt prematur blöjor från apoteket. Skulle vilja få tag på Pampers prematur blöjor men inte hittat dessa någonstans. Är det någon som vet? Har nu använt Liberos.

• Bette

Hej Igor,

Skall inte de finnas på apoteket. Annars så tror jag att jag har sett de på Hemköp, pampers, men vet ej om det var för prematura.

Bette

• MoJ

GRATTIS Fille och Igor!!!!

Igor - jag har hört att många med pojkar föredrar det ena blöjmärket (tror att det var Pampers) för att det läcker mindre där fram och att Libero är bättre till flickor - eller om det var tvärtom...?!

Gå in på Pampers hemsida så kan du säkert få svar på om det finns prematurblöjor och vart de säljs

/J

Svar på tråden Alla vi 40+ som plussat efter ÄD nr 3