• solbullen

Svårt att få till sykon....

hej på er
    Behöver skriva av mig lite...vet inte vart jag ska vända mig, är lite "ny-gammal" här på FL

Vi har en son på 3 år. Underbart! Tog oss 2 år att bli gravida med honom...
    gjorde en utredning där man endast kunde se att min ÄL var oregelbunden. Annars hittade de inget. Tillslut tog det sig ändå, inte månaden jag tog Pergo utan månaden därpå. Lyckliga vi!

Nu kämpar vi för att få till ett syskon...det går trögt.
    Inte skyddat oss egentligen sen han kom, dvs på 3 år.... men min mens har varit knepig, så kan ju ha att göra med det.
    Vänner runt om oss blir gravida nu hela tiden, magar överallt... och dom frågar ju om det inte är dags för en tvåa snart för vår del också. Och JO vi vill ju det... men det tar sig inte trotts, ÄL test, konstaterad ÄL och mycket sex i dagarna där.

Är vi fler som kämpar med nummer två?

• Svar på tråden Svårt att få till sykon....
  • solbullen

Puffar lite
    Och det ska ju stå "syskon" i rubriken då såklart

• solbullen

kanske fel forum såg jag nu, hemskt ledsen...

• Blue Bear

V är nog i samma sits..

Vi plussade efter mer än 2,5 år. Utredningen visade inget fel, min ÄL var regelbunden och jag fick alltid plus på ÄL-testet men aldrig på grav.testen.
    Sen, när vi nästan hade gett upp, så plussade jag och vi har nu en son på 10 mån nu!  *lycklig*

Vi har inte heller skyddat oss noga efter sonen, vi vill ha ett barn till och helst tätt men börjar nu tro mer och mer att det kommer ta lååång tid igen

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • Royal

hej! Exakt samma problem här. Vi har en underbar son på 2 1/2 år och har försökt i 1 1/2 år nu med nummer 2. Med sonen tog det "bara" fyra-fem månader, och då trodde vi givetvis det skulle gå ungefär lika fort. Längtan är väldigt stor och vi vet inte vad som gör att det inte tar till sig. Har kontaktat fertilitetskliniken, men väntetiden är ju rätt lång. Tanken är ju att det var lika bra att kolla upp oss trots vi fått en underbar son på egen hand tidigare. Lycka till!

• Cybele

Vi kämpar med. Tog nästan två år med min underbara flicka och snart har vi försökt i nästan två år med syskonet. Fick missfall för två veckor sedan och är deppig vid tanken på att det kanske tar lika lång tid eller mer _om_ jag blir gravid igen .... :(

Men, inte lika jobbigt som väntan på nr 1! Varje gång jag märker att jag inte blivit gravid, blir jag inte deppig lika länge - och min flicka får måånga kramar den dagen :)

Lycka till!

• MariaO

En till här.. tog 2,5 år ca med första - en underbar tjej som snart fyller 3. Plussade samma vecka som vi fått hem papper om att vi hade kommit fram i kön till IVF. Det hade varit en jobbig väntan och man tappade modet flera gånger..

Ville sedan ha ett syskon ganska tätt, och när vi började försöka blev jag gravid efter 5 månader. Men missfall. Det är nu drygt ett år sedan och nu har vi börjat utredning igen.

Känner som Cybele, att det är lite lättare den här gången, men ändå jobbigt..

Lycka till, till er!

• ÄlskadeMirakel

Vet hur det känns, 2½ års kämpande och fortfarande ingenting! KÄNNS VÄRDELÖST! Har tidigare gjort utredning utan att hitta något fel. Varför går det inte??

• Darling06

Vi har en dotter på 3 ½ år som det tog 7-8 månader att få till. Nu har vi försökt över ett år med nästa men Nä.. Inget händer..
    Äter Pergo pga strulig menscykel men annars inget fel. Varje månad känns lika tråkig när tant röd kommer..
    Men.. Bara att kämpa vidare.

• NilamNilam

Ännu en här. Fick en dotter på första försöket (måste ha varit ett rent under...) som föddes januari 06. Sedan dess: 2 mf och 2 ma och efter det; 8 månader utan någon som helst antydan till graviditet. Och varför skulle det lyckas vid nästa eventuella graviditet. Är så himla less. Men det är väl bara att bryta ihop och komma igen...

Svar på tråden Svårt att få till sykon....