Inlägg från: Marina Elena |Visa alla inlägg
  • Marina Elena

Terry Evans

Terry är fejk, fast han är ganska underhållande och det är roligt att analysera honom

• Marina Elena
    LottaN skrev 2009-04-16 08:02:22 följande:
    Jag har varit på en privatsittning hos Terry, och den var träffsäker, verkligen.Han såg bl.a att jag skulle flytta till USA. Något jag inte tänkt, eller planerat för.(Jag råkade träffa en amerikan jag gifte mig med)Seans med honom var jag på, men jag tycker de är så tråkiga. Så allmänna, så jag förstår att det kan tas som bluff.
    självuppfyllande profetia?
  • Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-05-13 12:57:44 följande:
    Det är en klassiker det där med knät. Man säger "Du har skadat hö..vänster knä" så har man goda chanser att pricka rätt, för man kan ju alltid säga att man först fick en känsla av att det var höger, och vips har du båda knäna, inne i och utanpå, att hoppas på. Och som sagt: Det är _vanligt_ att man har skadat knät vid något tillfälle.
    Myrtille skrev 2009-05-13 12:58:29 följande:
    Jag tror att det är ganska vanligt med folk som önskar att deras fäder visat mer kärlek också.
    fast om det är vanligt så är det kanske inte konstigt det kommer upp ofta då i kontakten med andevärlden? Allting kan ju ses från två sidor.
  • Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-05-18 10:11:32 följande:
    Marina Elena skrev 2009-05-15 12:29:37 följande:
    För all del. Hursomhelst är det uppenbart att andarna föredrar att prata om ospecifika saker snarare än specifika. Och de är oftare intresserade att visa att mediet är äkta än bidra med ny information om något.
    fast terry säger ju att det blir ospecifika saker på en storseans eftersom andarna inte vill lämna ut personernas privatliv för mycket
  • Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-05-20 09:14:48 följande:
    Marina Elena skrev 2009-05-20 01:22:35 följande:
    Jaha, säger terry det så maste det förstås vara sant. Jag menar, vad har han att vinna på att luras???
    jag har aldrig sagt jag tror på terry, men det du säger kan alltid bemötas md argument, det är vad jag menar. Jag har sett terry 5 ggr och ibland har han varit äckligt träffsäker, ibland så har det varit riktigt dåligt. Tills terry kan berätta en massa för mig perosnligen som han omöjligen kan veta är jag dock skeptisk
  • Marina Elena
    Myrtille skrev 2009-05-20 12:21:26 följande:
    Det är just det där "omöjligen kan veta" som är intressant. Om han nu säger "du har en skada på vä...höger knä, inne i eller utanpå" och kunden säger "javisst, jag har ett skrubbsår på ett av knäna" så har ju inte Terry erbjudit någon ny kunskap för kunden, eller hur? Så SYFTET med den informationen är ju att bevisa att Terry på ett magiskt sätt kan veta saker han annars inte skulle kunnat veta. När _det_ nu är syftet, så kunde man kanske tänka sig att han skulle satsa på att använda magin till att fiska fram "Du har en piercing i klitoris" eller "hemma hos dig står det en porslinspudel på TVn" istället, som skulle vara svårt att pricka genom coldreading. Nu gör han inte det, utan flummar runt i coldreadingspannet. Hur kommer det sig, tror du?
    fast terry menar ju inte att andarna meddelar sånna saker för att bevisa att han är äkta, utan för att visa att de ser allt vi gör. Han kommenterar ju folks underkläder också, som att de har rosa trosor eller underkläder som inte passar
  • Marina Elena
    SkåneP skrev 2009-05-22 10:29:17 följande:
    Marina Elena skrev 2009-05-21 14:33:13 följande:
    Kul att han i ena sekunden pratar om folks underkläder men i andra sekunden "fast terry säger ju att det blir ospecifika saker på en storseans eftersom andarna inte vill lämna ut personernas privatliv för mycket". Men det kanske är voyeurandar som inte betrkatar val av underkläder som en privatsak.Jag ska villigt erkänna att jag fascineras av det hela. Ja inte av Terry eller hans sk förmåga, utan för hur folk ställer sig till den och vägrar se det som det uppenbara lurendrejeri det är (även efter att det påtalats och pekats ut).
    ja, andarna är väldigt mycket av voyeurkaraktär, de ser folk som kollar in kroppen naken framför spegeln också t.ex.
Svar på tråden Terry Evans