Anonym (Orolig) skrev 2009-04-20 13:50:47 följande:
Jag står själv inför en flytt där pappan motsätter sig. Han vill att vår son ska gå kvar på dagis där han går nu. Jag jobbar och har hela mitt sociala nätverk i den närliggande staden som jag vill flytta till och även vill att sonen ska flytta med till. Jag vill även att pappan ska flytta och bo i närheten (han jobbar också i den staden).För att min son ska ha det bra så anser jag att det är TIDEN med barnet som är viktigt. Att pendla fram och tillbaka två ggr per dag för att lämna barnet på sitt ursprungliga dagis skulle det ta 3 timmar. Dessutom vill jag ju ordna det socialt och ekonomiskt för mig själv så att det därigenom blir bäst för min
son.Frågan är djupare och mer komplex än vad de i Kaliber lyckades få fram och det irriterar mig innerligt.Någon annan som lyssnade?
Hela poängen med gemensam vårdnad är att föräldrarna TILLSAMMANS ska fatta genomgripande beslut för barnet. Flytt till en annan ort är definitivt ett genomgripande beslut.
Varför tycker du att just du ska bestämma själv över vart sonen ska bo?
Och vad skulle du tycka om pappan helt plötsligt tog med sig sonen och flyttade några mil bort?