• Anonym

Hur långt får man flytta vid separation?

DU får flytta hur långt du vill men för att BARNET ska få flytta ens 5 m behövs båda vårdnadshavarnas underskrift.

• Anonym

Pappan flyttade till en annan kommun, hade inget att säga till om.

• Anonym

mina barn har varit skrivna hos mig alltid sen jag o deras pappa separerade och varje gång jag flyttat har jag blivit tvungen att ha hans underskrift för att vi har gemensam vårdnad men nu när han flyttade ensam ( men han har barnen varannan vecka) behövdes inte min underskrift eftersom han inte flyttade med barnen då dom är skrivna hos mig. Barnen går på dagis o i förskolan hos honom o varannan vecka hos mig men det är bara tills efter sommaren då ska hon börja i ettan o då får dom bara gå där dom är skrivna vad jag fått veta. förmodligen kommer det bli ett himla liv eftersom han anser att hon är redo att välja själv fast hon bara är 7 år jag anser inte att hon ska bestämma själv då det enda hon kommer tampas med är skuldkänslor. då tar jag hellre bråket även om jag hatar att bråka med exet.

• Anonym
    Anonym (123) skrev 2009-04-20 18:33:33 följande:
    Ligg lågt! Om föräldrarna inte kan komma överens om val av skola så är kommunen skyldig att erbjuda plats i den skola där barnet är skrivet. Alltså kommer dottern att få gå i skolan hos dig utan att du behöver lyfta ett finger. Du behöver inte bråka med exet, det är kommunen som placerar barnet.
    ja men nu har ju han haft henne i en förskoleklass där han bor nu för att hon skulle få kompisar där om hon "väljer" att gå i skolan hos honom. jag håller mig från att säga ngt nu för jag vill inte starta något bråk men om han fortsätter låta henne tro att hon ska få välja så kanske hon blir o må dåligt redan nu över det? hon brukar sitta o dividera själv om hur hon ska göra. det är jobbigt för mig. vet att jag har kommunen här samt dagis o skol personal på min sida ( dom ville hjälpa mig redan när han skulle flytta men eftersom jag tänkte att det handlade om ett halv år o att dom borde få vara med sin pappa så länge det gick lät jag honom fortsätta ha dom varannan vecka trots flytten ) men jag vet ju inte hur han pratat med dom i andra kommunen. men det kanske är den här kommunen som jag bor i med dottern som bestämmer?? om man nu kan säga så...
  • Anonym
    Anonym (123) skrev 2009-04-20 20:12:01 följande:
    Fast om ni redan har skrivit in henne på skolan i hans kommun så kommer hon ju att fortsätta gå där. Då har ni gjort ert val.
    hon går i förskole klassen här oxå. det gick att ha två sa dom men när hon börjar i ettan får hon bara gå i en skola sa dom. hon är skriven hos mig hon har gått här sedan augusti och hos honom sen i februari
Svar på tråden Hur långt får man flytta vid separation?