Hur långt får man flytta vid separation?
DU får flytta hur långt du vill men för att BARNET ska få flytta ens 5 m behövs båda vårdnadshavarnas underskrift.
DU får flytta hur långt du vill men för att BARNET ska få flytta ens 5 m behövs båda vårdnadshavarnas underskrift.
Pappan flyttade till en annan kommun, hade inget att säga till om.
mina barn har varit skrivna hos mig alltid sen jag o deras pappa separerade och varje gång jag flyttat har jag blivit tvungen att ha hans underskrift för att vi har gemensam vårdnad men nu när han flyttade ensam ( men han har barnen varannan vecka) behövdes inte min underskrift eftersom han inte flyttade med barnen då dom är skrivna hos mig. Barnen går på dagis o i förskolan hos honom o varannan vecka hos mig men det är bara tills efter sommaren då ska hon börja i ettan o då får dom bara gå där dom är skrivna vad jag fått veta. förmodligen kommer det bli ett himla liv eftersom han anser att hon är redo att välja själv fast hon bara är 7 år jag anser inte att hon ska bestämma själv då det enda hon kommer tampas med är skuldkänslor. då tar jag hellre bråket även om jag hatar att bråka med exet.