• Isalel

Hur känns det när bebisen ligger i tvärläge?

Min första låg i säte, och vi gjorde ett vändningsförsök som lyckades, men nu har jag funderat lite kring hur sjutton min bebis ligger nu??
    När jag känner att den rör sig så känner jag bebisen på vardera sida om höftbenen samtidigt??
    Känns urmysko och de flesta rörelser jag känner är nedåt ,har känt ett ytterst fåtal rörelse vid naveltrakten, men inte högre...
    Är i vecka 27+6 idag...

Någon som haft bebis i tvärläge och kan berätta hur det kändes?
    Ska till BM om en vecka så jag lär inte få svar förents dess :)

• Svar på tråden Hur känns det när bebisen ligger i tvärläge?
  • annhan

Lillbus i magen låg i tvärläge tills han vände sig åt rätt håll själv.
    Det kändes som att han tryckte ut sin kropp på både vänster och höger sida, så att säga. Knasigt förklarat va, hoppas du förstår hur jag menar.

Bebisarna har lättare att vända sig rätt från tvärläge, jämfört med säte - enligt min bm.
    Lycka till!

~ Mamma till Filip född 06 och gravid med efterlängtad lillebror, bf 2/5-09 ~
  • Lilla Sjöjungfrun

Min tredje bebis ligger på tvären och det som känns är en rumpa i ena sidan och ett huvud på andra sidan som liksom spänner (vid midjehöjd ungefär). Minns dock inte hur det var så tidigt som du är nu, jag är i v. 40 nu. Jag har haft ytterst få rörelser nedåt utan det mesta har varit i navelhöjd. Min lilla försökte de vända men hon ville tillbaka direkt...

• lurksmulan

Min dotter varierade mellan säte och tvärläge till v. 35, då vände hon sig rätt.
    Men jag kände inget speciellt, och det var svårt för bm också att känna.
    När jag var i v. 38 trodde de att hon vänt sig igen, två bm kände på magen och var säker på att hon låg i säte innan de skickade mig på ul, och även där kände bm på magen och tyckte hon låg i säte. Sen visade ul att hon låg helt rätt ändå.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • LillaFlingan

min låg oxå i tvärläge till hm v33 tror jag bestöämt att det var :) sen la han sig neråt.. och gick därefter på 2v från rörligt till fixerat läge :)

Svar på tråden Hur känns det när bebisen ligger i tvärläge?