• Envis

Täppt i näsan -droppar hjälper ej

Efter att ha själv blivit superförkyld verkar jag ha smittat lillan. Hon hade lite feber häromdagen men känns inte varm just nu.

Hon är dock väldigt täppt i näsan och hostar en del. Har använt Renässans näsdroppar -på inrådan av personal på Apoteket. Tycker dock inte att det verkar hjälpa. När jag ammar henne låter hon fruktansvärt snuvig, stundvis drar hon bort ansiktet och liksom kippar efter andan. Hon fortsätter sedan äta, så hon verkar få i sig lika mkt som vanligt.

I övrigt är hon på väldigt gott humör, så hon verkar inte må jättedåligt..

Finns det nåt annat att prova för nästäppan eller ska jag avvakta och se om det blir bättre snart?

• Svar på tråden Täppt i näsan -droppar hjälper ej
  • Envis
    SaraoAlbin skrev 2009-04-16 09:53:21 följande:
    Köp "vanlig" nässpray att ge henne vid några tillfällen. Det är avsvällande.Vet inte hur gammal din dotter är men jag tror nässpray för barn är från 2-3 månader......men det vet de säkert på apoteket (annars står det på frp).Renässans droppar är bra att ta emellan, det är ingen risk att överdosera dessa då det "bara " är koksalt.Hoppas dottern blir bättre snart!
    Hon är 6 månader. Vad heter näsdropparna då? Vet ni det..? Eftersom jag själv är sjuk får jag skicka maken till apoteket och han läser inte gärna själv på förpackningar, han är för lat :-/
Svar på tråden Täppt i näsan -droppar hjälper ej