• Envis

Täppt i näsan -droppar hjälper ej

Efter att ha själv blivit superförkyld verkar jag ha smittat lillan. Hon hade lite feber häromdagen men känns inte varm just nu.

Hon är dock väldigt täppt i näsan och hostar en del. Har använt Renässans näsdroppar -på inrådan av personal på Apoteket. Tycker dock inte att det verkar hjälpa. När jag ammar henne låter hon fruktansvärt snuvig, stundvis drar hon bort ansiktet och liksom kippar efter andan. Hon fortsätter sedan äta, så hon verkar få i sig lika mkt som vanligt.

I övrigt är hon på väldigt gott humör, så hon verkar inte må jättedåligt..

Finns det nåt annat att prova för nästäppan eller ska jag avvakta och se om det blir bättre snart?

• Svar på tråden Täppt i näsan -droppar hjälper ej
  • pojkens

ja, det är nog bara att hålla ut. min kille har varit snorig i två månader nu. i början var det supermycket men såklart är det bättre. Men nästan varje natt måste jag ta näsdroppar och försöka suga ut något snor vilket inte är så populärt.

• endogumman

Skulle precis skriva ett inlägg med samma fråga, men hittade denna tråd....min dotter är 5 månader och är superförkyld. Har sprutat in bröstmjölk och renässans men det är bara de "yttre" snorkråkorna/snoret som kommer ut. Det sitter liksom längre in och åker upp och ner låter det som. I morse sprutade jag in flera droppar och då typ svalde hon och det verkade som att hon också svalde snor och så satte hon i halsen och spydde upp det. Inte alls kul. Vad ska man göra? Hjälper verkligen näsfridan om det sitter längre in?

• Tweezer

Min kille är också förkyld. Det som har fungerat för oss är att först ge vanlig isoton saltlösning som Renässans och försöka suga ut de snor som går. Sedan ger jag Iliadin och det fungerar jättefint.. Har lagt en liten kudde under huvudändan på hans madrass så han sover lite sluttande. Värt att prova!

• Mopsan

Mitt lilla troll här närhon var super förkyld så fick hon neseril i sånna där en dos behållare när det var som värst, annars rennässans nässpray. Det är verkligen skit jobbigt när det är så. Man önskar att det fanns något man kunde göra för att göra allting bra men det är bara att försöka underlätta för dem o härda ut.

• Mullemonster
    Kössen skrev 2009-04-16 10:05:32 följande:
    det låter alltid som det är jättemycket snor i näsan, men det är ju så trångt i deras små näsor.att peta in saker i näsan är inte att rekommendera har jag hört..så när jag såg snorkråkor i näsan klämde jag lätt på hennes näsa så snoret/snorkråkan kom ut, med hjälp av lite papper.att använda näsfrida har jag också hört ska va bra, men tyvärr är det ju så att det kommer nytt lika fort igen...låt henne ligga på sidan o sova, eller höj upp i ryggen för henne så hon inte ligger helt rak på rygg..
    Fast jag kör ju inte upp topsen...
    Men när snorkråkorna kommer ner är det bara att snurra lite på topsen i öppningen så sitter den där
  • Becca83

Hej,

Jag har inte läst alla inlägg så det är möjligt att ngn skrivit detta innan... Jag bytade ut dropparna mot spray, blev mycket bättre! renässans naturell nässpray.

• malinkat

Bröstmjölk! Jag tar lite mjölk i en spruta och droppar ner, hjälper ;o) Min BM sa att man kan ha det på röda rumpor också!

• miklo

Köpte igår näsfrida till min son som varit dunderförkyld i ca 2v. Med näsfrida suger man ut snoret ur näsan och jag tycker att det hjälpte. Använder också renässans koksaltlösning och ibland nässpray.

• Fru LB

Tycker också att näsfrida hjälper bra, men det är inte så omtyckt av dottern när man använder den. Kommer lite i taget så man får göra om några gånger under mycket skrik, men sedan blir det bra och hon kan somna. Har testat lite koksaltlösning också för att tunna ut snoret lite.

• Kössen

fick reda på att man helst inte ska använda bröstmjölk i näsan, eftersom det ökar bakteriemängden, pg.a sockret.
    MEN jag har också gjort det och det fungerar bra..

• malinkat
    Kössen skrev 2009-04-17 19:04:46 följande:
    fick reda på att man helst inte ska använda bröstmjölk i näsan, eftersom det ökar bakteriemängden, pg.a sockret.MEN jag har också gjort det och det fungerar bra..
    aha! har ingen sagt till mig....
Svar på tråden Täppt i näsan -droppar hjälper ej