Problem Problem Problem
Hej Lady!
Till fina linjer och rynkor kan man använda en primer som har i uppgift att släta ut och "fylla i" dessa. Tex Mac cosmetics Prep and prime skinprimer. (just denna primer har även en olje-absorberande effekt som kan hjälpa mot din feta hy.) Det ger ingen enorm effekt, men gör dem lite mjukare. Puder har en tendens att framhäva linjer och rynkor, likaså skuggor och puder med skimmer i.
Om du inte gillar färgen du får när du solar, prova brun utan sol. Jag har provat mig igenom en hel del B.U.S produkter och har nu en favorit. Darphin's Skin Bronze för face&body. (säljs tex på N.K i Sthlm) Den går in i huden snabbt, luktar inte så mycket, ger en fin naturlig färg och jag gillar att man kan använda den till både kropp och ansikte.
Om du provat en rad olika foundations och inte gillat ngn, så skulle jag rekommendera att gå till tex, Face, Makeup store, M.A.C eller Clinique. Någonstans där du kan få råd och tips av deras rådgivare/makeup artister så att du får rätt typ av foundation för just din hudtyp/färg. Då kan du också prova, ta med dig prov hem, så att du inte bara chansar och köper fel igen. Se även mina foundation-tips från intervjun på startsidan.
Hoppas du hittar rätt till slut!
Mvh Åsa