• Eli

Vyssan lull-tassar: bästa pris på nätet och fungerar de på gulliver?

Vill köpa tassarna. Ser att de varierar ganska mycket i pris. Tips på vart man kan köpa dem billigt mottages tacksamt. Även i Stockholm går bra (om inte på nätet). Är det förresten någon som vet om man kan sätta dem på Ikeas Gulliver spjälsäng?

Tack tack tack för svar!

• Svar på tråden Vyssan lull-tassar: bästa pris på nätet och fungerar de på gulliver?
  • tinafina

Köpa dem billigt, vet jag inte var du kan göra...men jag köpte mina på Babyproffsen. Tror jag gav ca 200 kr. De skruvas ju i med skruv, så benen får ju inte vara för tunna. Benen på min säng är: b2,5 cm L5cm.

• tinafina

Föresten..... tassarna var ett av de bästa köp jag gjort.

• Malin1

Hej, tänkte bara tipsa om att jag tog två tunna pocket böcker och la diagonalt under fötterna på sängen funkar också.... Tips från svärmor...

• only Gizmo

om du nu inte varit och köpt redan, så hoppa över det. dom är inte alls så bra som det ryktas om... gungar knappt alls och speciellt inte när barnet rör sig.

• Pyret05

Jag köpte mina begagnade på blocket och tradera. Vi älskar våra vyssanlull tassar och har det på båda sängarna. Visst det gungar inte som en vagga men det blir samma gung som när du vickar på barnvagnen. I början hade vi ett skärp bundet till spjälsängen så om de vaknade till lite lätt så gungade vi dem från sängen genom att dra i skärpet.

• robzick

Jag funderar oxå på att köpa de här små tassarna eftersom lillen numera vill vaggas/gungas till sömns...Problemet är att vi inte ens börjat natta honom i egen säng men om man köper tassarna först så kanske det går bättre. Vi har en Brio spjälis, antikbetsad(med måne inkarvad i gaveln). Någon som känner till om vyssan lull tassarna funkar på den eller måste jag in och mäta kanske? Och är de svåra att skruva i?

• robzick

Så vem tycker att jag bör investera i de små tassarna?

• Justess

Jag köpte dem igår och för första gågnen sov lillen i egen säng! Nog för att jag gillar samsovning, men har fått så ont i rygg och axlar på sistone pga dålig sovställning. Så nu tänkte jag att lillen får somna i egen säng och sova hos mig sedan när jag tar över honom för att amma.

Tycker tassarna vaggar rätt bra. Det beror ju förstås på vad man förväntar sig av dem om man tycker att de är ok eller inte. Men som alternativ till vagnen funkar de bra.

• robzick

Tess7709! Jag har fått det precis som du, så himla ont i rygg och hela kroppen egentligen men ryggen tar mycket stryk.Känner mig rent sned.Men då får jag nog testa tassarna,det är ju ingen större investering,och funkar de så är det kanon ju.

• Lillknoppen2

Vi har dem på Gulliver men tycker de var ett väldigt onödigt köp. Använder inte gungningen alls. Men för grannen funkar de utmärkt. Sådant här vet man inte förrän man testat tyvärr...

Svar på tråden Vyssan lull-tassar: bästa pris på nätet och fungerar de på gulliver?