• tvåtjejersmamma

"Vilse i Pannkakan" - Härligt eller Förfärligt?

Staffan Westerbergs barnprogram, "Vilse i Pannkakan", som visades på 70-talet är mycket omtalat. Vissa går till och med så långt som att säga att det har "förstört en hel generation".
    Det verkar som om detta program delar in människor i två läger; de som älskar det, och de som hatar det.

Vilken grupp tillhör du?`

Man kan inte piska in något i barn, men man kan smeka mycket ur dem.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 12:05
    Själv tillhör jag gruppen som tycker att det är "Förfärligt". Men jag gillade "Lillstrumpa och Syster Yster".....
  • Svar på tråden "Vilse i Pannkakan" - Härligt eller Förfärligt?
  • Trailer T

Älskar vilse i pannkakan

• Elli47

Härligt!!! Jag gillade det programmet och har även träffat Staffan Westerberg för ca 15 år sen, han var rundare men helt klart fortfarande "Vilse i pannkakan".

• Senap

Förfärlig!
    Jag kom springande i panik till min mamma och bad henne stänga av. {#lang_emotions_undecided}

My sugar is raw
  • Queen70

Måste säga att jämförelse med alla kvalitetsfattiga tecknade skitserier som går i parti och minut på barnkanalerna nuförtiden, där det är monster och bovar och "superhjältar" och laserpistoler så börjar vilse i pannkakan framstå som härligare och härligare faktiskt även om jag inte tyckte det då när det begav sig.

• klurifax

HEMSKT! Jag avskydde det som barn, har inte sett det sen dess.

• SolOchSnö

Jag har varken härliga eller förfärliga minnen av det. För mig var det ett barnprogram och jag satt förmodligen klistrad.

Jag tror att avskyn för vilse i pannkakan är något som en del har lagt sig till med i vuxen ålder. Tex moderaterna på min gymnasieskola som gick runt och förfasade sig över politiska barnprogram.

• Tecken

Härligt! Men jag har bara sett det i vuxen ålder, är för ung för att ha sett det på 70-talet.

• pepsimax

Alldeles FÖRFÄRLIGT{#lang_emotions_throwup}
    Men ändå så har jag köpt filmen till mina 2 systerdöttrar och de gillade dä

Svar på tråden "Vilse i Pannkakan" - Härligt eller Förfärligt?