• memadde

Hundens öga!

Min hund har fått en "Vit" eller gråaktig "prick" i ena ögat.
    Det är inte irriterade för han. och det rinner inte.

Har ni nån aning av vad det kan vara?

• Svar på tråden Hundens öga!
  • Snoppan

Kan vara en bakterieinfektion på ögat... Är ingen veterinär men.. :P

• Mrs Winter
    Mrs Winter skrev 2009-04-16 17:35:18 följande:
    Starr?
    Läste för snabbt.....läste som att det stod hinna.
  • memadde

Kan det vara för att han blev riven av en katt i nyår.
    Inte i ögat men utanför, det blev då svullet i 1 vecka, men det läkte fint o så.

• Snoppan

ring vetr. o rådfråga...

• Xtra

Min hund fick en gråaktig prick i ögat, på hornhinnan liksom, när jag kollade upp det hos veterinären så visade det sig att han hade ett sår, en rispa på hornhinnan (förmodligen någon av katterna som rivit honom) så nu får han ögonsalva två ggr dagligen i 14 dagar.

Kolla ögat hos veterinären tycker jag.

• memadde
    Xtra skrev 2009-04-16 19:29:04 följande:
    Min hund fick en gråaktig prick i ögat, på hornhinnan liksom, när jag kollade upp det hos veterinären så visade det sig att han hade ett sår, en rispa på hornhinnan (förmodligen någon av katterna som rivit honom) så nu får han ögonsalva två ggr dagligen i 14 dagar. Kolla ögat hos veterinären tycker jag.
    Oki. Jättetack för svaret!
    Han blev riven i nyår, men den pricken kom i förrgår.
  • Xtra

Min hund blev nog också riven för ett par månader sen, jag vet inte, för jag har inte märkt något förutom att han haft besvär med ögat som kommit och gått, och efter ett tag kom den gråa pricken som gjorde att jag bestämde mig att nu måste en veterinär titta på ögat!

Lycka till, det kan ju vara något annat också men kolla det hos veterinären för säkerhets skull, ögonen är känsliga.

• memadde
    Xtra skrev 2009-04-16 19:43:52 följande:
    Min hund blev nog också riven för ett par månader sen, jag vet inte, för jag har inte märkt något förutom att han haft besvär med ögat som kommit och gått, och efter ett tag kom den gråa pricken som gjorde att jag bestämde mig att nu måste en veterinär titta på ögat!Lycka till, det kan ju vara något annat också men kolla det hos veterinären för säkerhets skull, ögonen är känsliga.
    Ja, ska kontakta vet. imorrn.
    Tack för svaret.
  • Marre79

Gå och kolla upp den! Vår hund fick (antagligen) en rispa av en gren när han var ute. Han blev först blind på ögat och nu ha det slutat med att han fick ta bort hela ögat.

Svar på tråden Hundens öga!