• Marline

Orkar inte mer nu

Vår son kom 13 veckor förtidigt. Vi låg tre månader på noe. Tiden där känns lång och är jobbig. Han har alltid haft problem med magen. Nu är han en månad korrigerat och har fortfarande jätte problem med magen. Han har ont och kan knappt bajsa. Han bajsar en gång per vecka ungefär och de tre sista dagarna skriker han av magont. Han får stora doser lactulos men det hjälper inte. Vi får göra magmassage varje dag samt stimulera analöppningen för att hjälpa tarmarna att arbeta. Han har dock ett kraftigt bråck som inte underlättar det hela. Bvc sa att det oftast fortsätter så här tills de börjar äta smakportioner, dvs tills de är fyra månader korrigerat. Vi har alltså tre kämpiga månader kvar.
    Det är dock jobbigt med magen för de flesta prematurer sa de på neo.

• Marline
    boktok skrev 2009-04-19 17:47:18 följande:
    Har ni inte blivit erbjudna hjälp för hans bråck?! Det är ju bara ibland som det växer bort och de har verkligen ont av det. Visst är det magproblem för de flesta prematurer men att bara vänta tills ni börjar med smakportioner och inte få någon annan hjälp tycker jag verkar väldigt korkat av BVC. Om ni inte har varit i kontakt med någon läkare på neo så tycker jag att ni måste göra det. Min son föddes 10 v för tidigt och fick bråck på båda sidorna, men det opererades bort och det var inte förräns efter det som han kunde börja att bajsa själv och fick betydligt mindre ont i magen.
    Jo vi inväntar operation men på bvc lät det inte som att hon trodde det skulle göra någon skillnad. Vi får hoppas att det blir som för er och att sonen får lättare att bajsa.
  • Marline
    boktok skrev 2009-04-19 20:19:26 följande:
    Vad skönt att det blir op! Vi är fler här som kan intyga att ditt bvc har fel, för våra barn har det blivit mycket lättare efteråt och jag anser att man måste se till barnets bästa och inte bara tro att det inte skulle bli någon skillnad.
    Det låter bra att det är många som märkt skillnad efter operationen. Nu gråter vår son och har gjort i tre dagar då det nu är en vecka sedan han bajsade sist. Tyvärr säger de på Astrid Lindgrens att det bara är att fortsätta ge lactulos och hoppas att vi får en tid inom några veckor för operation. Känns jobbigt att de inte tar hans problem riktigt på allvar. De låter helt ointresserade då vi ringer. Kunde hoppas att de tar honom som akutpatient då hans problem är så pass påtagliga.
Svar på tråden Orkar inte mer nu