Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

Rädd! Lugna mig!

Jag är också väldigt flygrädd. Har lovat mej själv att aldrig mer flyga, Det är inte värt det för jag tror verkligen att jag ska DÖ.
    Sist jag flög var däremot stewarden väldigt gullig och pratade och lugnade mej hela vägen (iofs bara 50 min flygresa). Det hjälpte liiiite, men inte mycket:(

• hanna elise

Nej, jag talade inte om det sist jag flög, men stewarden kom och frågade om jag var rädd. Efteråt när vi landat frågade jag hur han kunde märka det. (för jag satt ju inte och grät eller så, jag tyckte att jag höll mej lugn utåt,,,)
    Han sa att förstod det för att jag var så uppmärksam. Varje gång en flygvärdinna reser sej så följer jag med blicken för att se vad som händer, om dom ser rädda ut osv.
    Jag var väl också typ den enda på planet som faktiskt lyssnade på säkerhetsgenomgången, kollade in närmsta nödutgång osv.

Men hursomhelst så sa han att nästa gång jag flyger (vilket troligtvis blir aldrig), så skulle jag säga till på en gång.
    Så det ska du absolut göra. Han sa också att så länge vi skrattar och skämtar med varann (alltså dom som jobbar) så är allt lugnt. Och det kändes jättebra för dom småskojade mest hela tiden

Svar på tråden Rädd! Lugna mig!