• Maj bebis

Ni i v.23 hur mkt har ni gått upp i vikt?

Som rubriken lyder. Hur mkt har ni i v.23 gått upp i vikt?
    Fick en chock när jag ställde mig på vågen och märkte att jag gått upp 7 kg!! Är inte det väldigt mkt så här "tidigt" ?

• Svar på tråden Ni i v.23 hur mkt har ni gått upp i vikt?
  • Kajsa86

Här är en till chockad. Jag är i vecka 21 (22 på måndag) och jag har gått upp 6 kilo redan. Sen inskrivningen (vet dock inte om jag gick upp mer innan inskrivningen) så du är verkligen inte ensam

• ääni
    Kajsa86 skrev 2009-04-16 23:47:26 följande:
    Här är en till chockad. Jag är i vecka 21 (22 på måndag) och jag har gått upp 6 kilo redan. Sen inskrivningen (vet dock inte om jag gick upp mer innan inskrivningen) så du är verkligen inte ensam
    Oj, jag är inte i v 23 förrän på måndag men tycker jag kan skriva ändå...

Jag hade gått upp fyra kilo från inskrivningen (som var i v 10) till v 20. Skulle tro att jag gått upp något kilo innan dess. Troligtvis minst ett kilo till nu. Så jag landar nog på 6-7 kg nästa vecka jag med... Får se var detta slutar. Men jag tänker att man får ta itu med de där extrakilona efter förlossningen. Det är så svårt att styra nu när man inte känner på kläderna om de sitter som de brukar (eller det gör de ju inte) och när man är hungrig.
  • ääni

Ehh... det där "oj" ska bort! Vet inte varifrån det kom!

• jenny C

jag går bara in i v 21 nu men har redan ökat 8 kg, fick en chock när jag ställde mig på vågen i morse...
    Gick upp 18 kg med sonen, så det lutar säkert åt det med denna gången...
    Fast efter ca 4 månader va jag nere i min vanliga vikt igen, kan hoppas man har samma tur denna gången {#lang_emotions_smile}

• Maj bebis

okej då verkar jag inte ensam då
    Jag har inte gått upp på armar eller ben utan enbart magen, men den ser så stor ut tycker jag...men sen är det andra barnet också och då går det väl lite fortare...

• pernillaericsson

hej.
    jag har gått upp 3,5 kg i v 24. med min första hade jag gått upp 13 kg till månad 7, så typ till v 32. gick upp 26 sammanlagt samlade på mig vatten på 13 kg de sista månaderna, än så länge verkar vikten hålla sig lägre, men förväntar mig ändå tt samla på mig en hel del vatten. mitt sätter sig på magen och min rumpa =)

• ääni

Jag har tappat bort min våg och kan inte kolla vad jag väger... Hur kan en fotvåg försvinna bara så där?

• Lycklig78

Jag vägde mig för 2 veckor sen då hade jag gått upp 8 kg, då var jag i v 20. Väger mig på MVC har ingen hemma så får vänta ett bra tag till nästa vägning... typ 27/5 och då får jag väl en chock, ha ha ha.

• smurf 11

Jag gick upp 10 kg till v 23!

• Nydahl

hejhej, jag är bara i vecka 22 men jag har gått upp 1 kg. Förra gången hade jag gått upp ca 11 kg vid samma tid :)

Svar på tråden Ni i v.23 hur mkt har ni gått upp i vikt?