Hur säga till min man att han är tjock?
Min man är hur go som helst, varmhjärtad, omtänksam - u name it! Men han har problem med sin övervikt och lägger lätt på sig kilon runt magen, han ser ju gravid ut! Det märks även på hans dubbelhaka att han har gått upp i vikt en hel del sen vi träffades.
Jag är smal och äter inte ens i närheten lika mycket godis som han gör. Han försöker smussla med det men det är klart att jag märker det när det ständigt finns godispapper i bilen. Ibland säger han att han är tjock och jag, dummer, har svarat "näää då.. Du är fin!", men egentligen vill jag att han försöker gå ner i vikt. Jag vill att han minskar på sitt godisätande och börjar röra på sig mer. Men hur säger jag det? Hur framför jag budskapet att jag vill att han ska gå ner i vikt?
Ibland tycker jag inte att han är attraktiv längre och det gör mig ledsen. När vi har sex så händer det att jag tänker på någon annan fantasikille, det vore så härligt att kunna njuta av min man istället och se honom som den "hunk" han var när vi träffades! (Iofs var han lite stor då också men han hade inte en gravidmage om man säger så.)
Jag skäms också för mina tankar, det är därför jag postar tråden anonymt. Vad är jag för utseendefixerad brutta? Men egentligen tror jag inte att det är hela sanningen, jag tror jag faktiskt på ett sunt sätt vill att min älskling minskar sitt midjemått. Fett runt magen är inte hälsosamt, hur kommer det se ut om 10 år om midjemåttet bara ständigt ökar?
Hur ska jag ta upp det här med honom??