• Annanym

STRIT - vet du??

Känner du till en bok som heter Strit? En sedelärande historia om två storebröder som hunsar en lillebrorsa, men till slut får sota för det när lillebrorsan står som moralisk segrare. Typ. Boken kanske är från 40-50-talet nånting och är tecknad i rätt spretig stil i rött, vitt och blått.

Jag vill köpa den boken, men hittar den absolut ingenstans. Har du nåt tips? Snälla hör av dig!

• Svar på tråden STRIT - vet du??
  • flingansnö

Åh strit!!! Han med de två elaka bröderna!! Läste alltid den hemma hos farmor och farfar, det var pappas favvo-bok när han var liten..... Kanske kan du ringa till antikvariat runt om i landet och fråga? Så fick jag tag på en bok jag saknade...

• Tutilure

Tror att vi har en sådan bok i sommarstugan.
    Men den har gått i arv, så jag vet inte hur man får tag i dem nu.

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Annanym

Det är förstås ett bra tips. Tar sån tid bara... Hoppades på genväg här. Antar att det är helt omodernt att gilla Strit, men den är faktiskt underbar!

• flingansnö

äh, den var ju avslutad..... sorry....

• Annanym
    flingansnö skrev 2009-04-17 10:25:02 följande:
    kolla här: www.tradera.com/Strit-auktion_88384220
    Neeej! Jag som har kollat Tradera med jämna mellanrum! Fasiken också. Får bli flitigare på att kolla av där. Tack för tipset iallafall.
  • flingansnö

Lycka till!! Hoppas du hittar honom!

• Annanym

Tack! Mailade säljaren i hopp om att han kanske har nåt fler ex på lager.

• flingansnö

hittade vad författaren heter, kanske kan du googla på det och se vad du hittar?

Janus Hertz: Strit

• Annanym

Hade ingen aning så tack för det tipset!

Svar på tråden STRIT - vet du??