• Nr 14

Hur tvätta Emmaljunga-klädsel?

Hej!

Jag har köpt en begagnad Emmaljunga syskonvagn (beige/safari) som jag nu vill fräscha upp och tvätta. Hittar inga tvättråd i varken sittdelen eller mjukliften och tänkte därför fråga här först innan jag vågar mig på att stoppa den i tvättmaskinen... Eller är det handtvätt som gäller? Fick inte med nån instruktionsbok så jag vet inte hur mycket jag vågar plocka isär den för då får jag kanske aldrig ihop den igen!!!

• Svar på tråden Hur tvätta Emmaljunga-klädsel?
  • Marma

tvättar mina i 40 grader med lite centrifugering o det har funkat hittils på 5 vagnar....de ska inte torktumlas däremot har jag för mig

• Emling

Jag har tvättat mina i 60 grader. Det stod någonstans i pappren jag fick med (dock är min barnvagn ett par år men det borde ju vara samma forfarande) att alla Emmaljungas tyger kan tvättas i 60 grader.

• Nr 14

Tack! Då ska jag göra det lätt för mig och tvätta i maskinen!!!

• frikadellen78

Vet någon hur det fungerar att tvätta sufletten, kan man ta bort alla hårda delar och slänga in den i maksinen också?

• The Bumblebee
    frikadellen78 skrev 2009-04-17 23:13:31 följande:
    Vet någon hur det fungerar att tvätta sufletten, kan man ta bort alla hårda delar och slänga in den i maksinen också?
    Det har inte gått på nån av mina Emmaljunga-vagnar (i så fall måste man skruva isär den...) men jag har tvättat upp sufletten i badkar/duschen istället.

Övrig klädsel tvättar jag på 40 grader i maskin.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Sirendes

Jag har med alla mina vagnar (har även haft en emmaljunga city cross) att jag har tagit loss och tvättat de delar som kunde tas bort, och sedan släpat in vagnen i duschen och skrubbat/gnuggat de tygdelar som är kvar med tvättsåpa/handtvättmedel och sedan duschat av. Har fungerat jättebra på våra vagnar..

• 3 barns mor

har en Emmaljunag cerox där står det handvätt. men tvättade i maskin på programmet handtvättt 40 grader.

Svar på tråden Hur tvätta Emmaljunga-klädsel?