• Anonym (4 eller 7 barn)

Hjälp......gravid med trillingar!!

Jag har 4 barn, 2 av dem är från ett tidigare förhållande.
    Med min man har jag 2 barn (födda 05 och 07). VI har diskuterat fram och tillbaka om vi ville ha fler barn, om vi ville ha ett 3:e barn tillsammans. Innan vi "bestämt" oss började jag må lite konstigt. Fick misstankar direkt att jag kunde vara gravid. Vi blev jätteglada! Nu skulle vi få ett litet barn till. Ett tredje barn tillsammans och mitt 5:e barn.
    Igår var vi på VUL och blev REJÄLT chockade när BM hittade 3 små pickande hjärtan.
    Chocken är total.....TRILLINGAR! Vad tusan ska vi göra nu???
    Jag vet inte om jag orkar med 7 barn och 5 barn i åldrarna 0-4 år.

Någon med erfarenhet eller några kloka ord?

• Svar på tråden Hjälp......gravid med trillingar!!
  • lilla hej

GRATTIS!
    Har ingen erfarenhet av så många barn men tror nog att du fixar det!

Lycka till!

Älskade unge
  • Ell Ell

jag förstår vilken chock du måste fått , trillingar!
    men tänk vilken gåva att få tre barn, det är inte alla som får uppleva det. jag tror nog att du fixar alla barnenom det är det du vill men det är du som måste gå till dig själv och känna efter, har ni något stöd utifrån ex farmor, mormor farfar, morfar eller andra runt er som kan hjälpa er om det blir kämpigt? kan din man vara hemma och avlasta dig lite och så vidare...

jag skulle tycka att det var ett litet mirakel om jag blev gravid med trillingar men det e lätt att sitta på sidan och tycka ,jag förstår din oro...

spännande att få höra en fortsättning,
    lycka till *kramar om*

• Anonym (¤#¤#)

Jag tycker du ska kontakta någon som du kan bolla dina tankar med Vad säger din man då??

Grattis..

• Sussi82

Grattis!
    Tycker du ska ta kontakt med "trilling-føreningen" (tror det heter så- se på nætet).
    Dær kan du prata med andra familjer i liknande situasjon.
    På nåt vis klarar man det alltid.
    Finns det hjærterum...
    Men var inte rædd før å be om hjælp! Vi glømmer ofta att folk runt omkring oss tycker om att hjælpa till å få kænna sig nyttiga...

Lycka till!

SUSSI

• Anonym

Svenska trilling föreningen är nedlagd men ska flytta till denna sida: www.babyboom.nu/ så gå in här o prata med oss som har tvillingar/trillingar. Visst det är tufft med trillingar och att det blir 7 stycken sammanlagt men du måste känna efter om du har ork till att fostra 7 stycken och om ni har stöd utifrån från släkt o vänner så är ju det ett plus i kanten.

En kompis fick trillingar och hon fick hjälp från kommunen med att det kommer någon o städar 1 gång i veckan, har för mig att det var någon mer hjälp hon fick men kolla med eran kommun om det finns någon sådan hjälp för er om ni nu skulle behålla trillingarna.

Grattis o lycka till

• Anonym

sök efter Panthera Leo, hon fick trillingar nu i Mars har tre barn innan

Förlåt att jag inte har hört av mig men i torsdag började jag blöda Åkte in till KK och tyvärr var det slut för mina trillingar.
    Nu sitter jag här med världens skuldkänslor, att jag funderade på att ta bort dem.
    Nu är de borta för alltid.

Tack för att ni svarat i tråden tidigare.

• Anonym

oh nej jag beklagar :( många kramar

• Stjärnmamma

Anonym (4 eller 7 barn) skrev 2009-04-27 12:11:37 följande:

Förlåt att jag inte har hört av mig men i torsdag började jag blöda Åkte in till KK och tyvärr var det slut för mina trillingar. Nu sitter jag här med världens skuldkänslor, att jag funderade på att ta bort dem. Nu är de borta för alltid. Tack för att ni svarat i tråden tidigare.
    Inget du behöver be om ursäkt för. Det är självklart naturligt att ställa dig de frågorna.

Hemskt ledsen för din skull, kramar till dig och familjen.
  • Anonym (Ojojoj!)

Coolt!
    Det kommer förmodligen bli helt sjukt jobbigt i framtiden, men i slutändan värt det.

Har hört om ett par som hade fyra barn som alla var under 4 år (ett tvillingpar) och dom tog kontakt med kommunen och fick hjälp därifrån med en person som kommer in några gånger i veckan och hjälper till.
    Kan ju vara värt att göra ett försök iaf? Inget att förlora!

Lycka till med alla bebisar!

• Anonym

Anonym (Ojojoj!) skrev 2009-04-27 14:56:20 följande:

Coolt!Det kommer förmodligen bli helt sjukt jobbigt i framtiden, men i slutändan värt det.Har hört om ett par som hade fyra barn som alla var under 4 år (ett tvillingpar) och dom tog kontakt med kommunen och fick hjälp därifrån med en person som kommer in några gånger i veckan och hjälper till.Kan ju vara värt att göra ett försök iaf? Inget att förlora!Lycka till med alla bebisar!
    du missade visst att hon skrev att hon föörlorat sina trillingar.
  • Ell Ell

jag beklagar sorgen.... *skickar styrkekramar*

ha inte dåligt samvete, allt har en mening...

• BaraVaraMamma

Beklagar sorgen.... Styrkekramar

Anonym (Ojojoj!) skrev 2009-04-27 14:56:20 följande:

Coolt!Det kommer förmodligen bli helt sjukt jobbigt i framtiden, men i slutändan värt det.Har hört om ett par som hade fyra barn som alla var under 4 år (ett tvillingpar) och dom tog kontakt med kommunen och fick hjälp därifrån med en person som kommer in några gånger i veckan och hjälper till.Kan ju vara värt att göra ett försök iaf? Inget att förlora!Lycka till med alla bebisar!
    Tack för den
  • Anonym (MEN!)

TS:Först vill jag beklaga er förlust och sen så vill jag även säga att: man är inte mer än en människa,alla kan fela.  En missade ditt inlägg om att ni förlorat era små och då blir det genast gnabb och skrivs elakt...suck...

• closetomyheart

Ett stort grattis även om du är helt chockad just nu.
    Jag är helt övertygad om att allt som sker har en mening. Så det finns en alldeles speciell mening med att ni ska få trillingar{#lang_emotions_sunny}...det är helt enkelt en fantastisk gåva...och du, man klarar alltid mer än man tror{#lang_emotions_wink}

Vart du än går är du där
  • closetomyheart

Ja ibland har jag brottom och jag skickade mitt grattis utan att läsa mer än din ts..inte meningen förlåt{#lang_emotions_embarassed}... men det med att allt har en mening menar jag så kart ändå.
    Det är i alla fall inte dina funderingar på om du skulle behålla barnen eller inte som är orsak till att du fick missfall, det får du aldrig någonsin ta på dig.
    Ledsen än en gång att jag hann skicka mitt grattis innan jag läste allt....

Vart du än går är du där
  • MiniLou

Jag beklagar sorgen och förlusten till era trillingar
    Du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du var chockad och blev nervös över att det var tre istället för två.
    Jag minns när vi hörde att vi kanske skulle få tvillingar och både jag och pappan fick total chock.
    Vi hade väntat oss en och blev först inte alls glada utan rädda och funderade på vad vi gett oss in i.
    Sen fick vi höra att det blev ett missfall på den ena tvillingen.
    Fick super dåligt samvete...

Men det ska man inte ha... Man är inte van att det plötsigt kan vara fler än en.
    Så är det bara.

Vi förlorade tyvärr Philip ett och ett halvt dygn efter att han föddes.
    Klart att jag funderat på om det är för de tankar jag fick när vi hörde från början att det var två.
    Men det är bara våra dumma tankar som plågar.

Ledsen att ni inte fick behålla.
    Kramar om!!

Svar på tråden Hjälp......gravid med trillingar!!