• Plockhönan

Hoppas Hoppas

Hej!!
    Här hoppar jag in.... jag har gjort två IVF på SU och fick sedan remiss till ÄD sista försöket om jag hade egen donator. Min underbara lillasyster donerar till mig och nu sprayar vi för full båda två. Det är planerat ÄP och förhoppningsvis ET vk 22.

Det känns väldigt bra faktiskt....

Kram

• Plockhönan

Grattis ni som plussat!!!

Vi är ju ett par som sprayar nu iaf..... så i sommar kommer det hända mycket....

Jag och syster ska på nerregleringskoll nästa Tisdag.... sen är det förhoppningsvis dags för nästa steg. Min syster mår jättebra.... mycket bättre än när jag har sprayat. Det är så skönt att hon är så positiv. Det smittar av sig på mig...

Det känns ju nästan som att detta kommer att gå...

Kram

• Plockhönan

Kaka76 - jag håller verkligen tummarna att det går bra allting!!

Själv ska jag till SU på tisdag - både jag och syster.... då får vi besked om vi är nedreglerade och kan börja på nästa steg...

Allt har gått så bra hittills..... hoppas det gör det hela vägen...

kram,kram

• Plockhönan

Hej.
    Vi var på SU igår.... jag hade inte blivit nerreglerad och de tror att en cysta ställer till det. Imorn ska vi dit igen och de kommer förmodligen att ta bort den. Så behandlingstiden förlängs lite.... men vad gör en vecka hit eller dit i det stora hela?

Men det där med att ta bort cysta...... har bara varit sövd innan - och de söver inte nu..... undra om det gör ont....

Kram

• Plockhönan

Hej..
    Nu e cystan borta och nu ska jag bara hoppas på en blödning i och med att slemhinnan ska blöda ut och sedan ska jag ta prov på Onsdag. Förhoppningvis börjar syster ta sprutor på Onsdag....

Jag fick morfin och så - men jag fick faktiskt jätteont efteråt... när vi stannade för att äta fick jag sitta dubbelvikt. Men nu är det bättre - men har svårt att röra mig.

Men vad snälla dom är...
    Kramar

• Plockhönan

Jösses Irma!! Jag tänkte t o m vara hemma imorn oxå.... jag har jätteont ju....
    Tänkte att det inte skadar att vila lite heller i för sig föratt jag har ett väldigt stressigt jobb. Men som det är nu - känns det inte ok att gå i vilket fall.

Kaka76 - vad tråkigt. Det är min mardröm att först bli jätteglad och sedan....

Jag håller tummarna för oss allihop här inne...
    Kram

• Plockhönan

Heja!! Grattis till ruvningen. NU är det bara att vänta..
    Kram

• Plockhönan

Men vad tråkigt med en massa minus..... självklart är det nya tag efter sommaren. Själv har jag haft en jobbig vecka. Min lillasyster ligger på lassarettet med en grym bihålsinflammation som inte släpper. Hon får både pencellin och kortison och det hjälper inte. Det kan hända att vi inte kan fullfölja försöket...

Orolig för henne och så ledsen om vi får vänta till efter sommaren och det är svårt att prata om med min syster. Självklart är prio nr 1 att hon ska bli frisk - men jag är ändå ledsen över hela situationen. Allt är väldigt laddat.

Jag kan inte tänka klart.... trodde allt skulle vara över snart.

Kram

• Plockhönan

Hej.

Vi forsätter behandlingen... jag är så glad men så slut...

Detta var nog det värsta jag varit med om - i hela mitt liv. Trodde faktiskt jag skulle hamna på kokkohuset...

Men torsdag blir det ultraljud för båda och planerat ÄP Månd, Tis eller senast Onsdag...

Kramar

• Plockhönan

Jag e så glad.... behandlingen forsätter - vi skriver kontrakt på ett litet hus imorgon...

Jag skickar lite peppning till er alla.

Kram

• Plockhönan

Hej...
    Hoppas det går bra för er...

Jag har det lite tufft nu.... jag och min lillasyster pratar inte med varandra just nu. Det är alldeles för laddat. Jag blir så ledsen när hon pratar om vilken mardröm hon genomlider p g a detta och hon blir arg när jag blir ledsen.

Svårt....

Kram

• Plockhönan

Hej.

Heja: vad ledsamt. Tänkte just på dig när vi åkte hem från Sahlgrenska... undrade hur det har gått.... Men i höst kanske allt vänder... man är utvilad efter sommaren...

I onsdags gjorde vi ÄP - och min lillasyster va jätteduktig. Idag fick vi tillbaka ett toppembryo och fem till frysen!! Jag blev så glad så jag skrattade högt innan de satte tillbaka....

Det känns som vi äntligen får en ärlig chans att få bli gravida. NU e jag ruvare.... trodde aldrig jag skulle bli det igen!

Tusen kramar till er!

• Plockhönan

Bette: Jag har testdag efter midsommarhelgen.... måndagen eller tisdagen tror jag...
    Tack för alla lyckönskningar! Så glad att ni finns.
    Kram

• Plockhönan

Hej...
    Ruvdag 5.... eller 6 - eller hur räknar man? Räknar man samma dag som ET också?
    Det är spännande alltså men blandat med ångest... jag vill verkligen att det ska fungera nu...
    Kram

• Plockhönan

ok - ruvdag 9 nu då..... det går ganska snabbt.

Jag spydde faktiskt igår... men jag tror att det var att jag vräkt i mig chips... mycket chips....

Men alla som vet om detta - har gjort mig väldigt hispig - jag kopplade inte mitt lilla kräkutfall som nått symtom som alla andra verkade göra.....

Men man kan väl inte kräkas på ruvdag 8?

Men tänk om...

Kramisar

• Plockhönan

Hej..

Nu är jag på ruvdag 12...
    Heja - när testade du? Väntade du snällt till dag 18?
    Borde det inte visa rätt resultat dag 14....?
    Kram

• Plockhönan

men jag hade inte tålamod...
    och jag har plussat... på dag 14... helt otroligt..
    Kram och glad midsommar...

• Plockhönan

Tack allihop!!
    Men blev plötsligt orolig för att testa minus på dag 18 - på Måndag.... men det är väl omöjligt att det skulle visa falskt alarm på dag 14 när jag inte ens har tagit några ägglossningssprutor eller sprutor.... bara vaggisar och progynol....

Kramar!!

• Plockhönan

Hej.

Jag har gått i ett lyckorus i en vecka nu efter jag plussade förra fredagen... och i morses blödde jag lite: rosa, bruna flytningar kan man säga....

Min sambo är säker på att sköterskan sa att det är vanligt att få lite blödningar vid donation.... sa dom det till er?

Jag är i alla fall jätteorolig. Har inte blött blod - men ändå. Det känns i magen som innan man börjar blöda innan BIM...

Usch... kunde det inte bara gått smärtfritt nu?

Kram

• Plockhönan

Hej...

Nu e jag lugn igen.... hade bara ett par rosa/ bruna flytningar och sen gick det över... så nu e jag glad igen.

Det var nog ingen fara...

Kramis

Svar på tråden Hoppas Hoppas