• lisjau

Hoppas Hoppas

Hej på er!

Är en 24 årig kvinna med den ovanluga kromosomavvikelsen turnersyndrom. Vi producerar inga egna ägg så därför började jag att genomgå behandlingar för donation i april och 1e Maj hade vi får första insättning. Har inte haft blödningar, har ömma bröst och känner att det är nåt som händer men testade negativt imorse. Dom säger som ni skriver tidigast 18 dagar efter insättning. Är vi för tidiga, är det så att fostret kan gå tillbaka så jag alltså inte behöver få "missfall" och blödningar. Någon som kan hjälpa mig med alla svar. Ska ringa donationsenheten på shalgrenska på tisdag eller vänta och göra ett till test. Jag är rätt förvirrad nu

/ Lisa

• lisjau

Hej Irma!

Tack för ditt svar. Jag hoppas att jag får komma på kontroll för jag känner att min mage är lite hårdare också. OM det beror att det vart något eller slemhinnan. Känner i alla fall att det inte känns som det brukar. Därför väldigt förvirrad också. Kul att du också går på SU. Är glad att ni finns här

Kram på dig och vi får ge varandra styrka!!!

• lisjau

Vi har fyra kvar i frysen som är fina.

• lisjau

Hej06

Tack för att ni är så otorligt stärkande och det gör att jag får energi. Jag ska ringa till repro på Tisdag och be om en kontroll eftersom som jag skrivit tidigare känner att magen känns annorlunda och jag inte vet om det kan bero på att slemhinnan är tjock eller att testet visade fel såhär tidigt. Normalt brukar man inte veta fören 4-5 veckor efter. Ja, jag vet inte. Sen är jag också osäker på hur det är om fostret kan tillbakabildas eller om man skulle fått blödning om det inte satt sig. Jag är inte så haj på detta som ni märker. Har inte fått sådär jätte mycket info på su efter instättningen mer än att i dagboken det står att man ska ta gravtest TIDIGAST 18 dagar efter instättning och att man ska ruinga in resultat. Hmm, som ni förstår är lilla jag lite comfused.

• lisjau

Irma!

Jag förstår exakt hur du känner. Tycker det är jätte jobbigt att se alla barnvagnar osv. Och vi har ändå vetat detta sen vi funderade på barn så jag förstår verkligen er som har försökt så länge. Men som du skriver vissa förstår inte riktigt hur man har det. Jag ger dig energi genom att tänka på dig så får vi lov att bara hoppas. Underbart att jag hittade denna tråden.. :)

Kramar till er alla

• lisjau

Vrför känns det såhär men inget plus? Jag ska bannemej göra ett andra test i helgen igen så får vi se. Ska i alla fall ringa su imorgon och förklara. Är jag skengravid..?? Nej, det går väl inte, eller? psykik i alla fall kanske.. *tänk bort tänk bort* ha en mysig kvöll tjejer

• lisjau

Cemali!!

Lycka till och jag skäker dig en tanke!
    Jag, det känns lite men samtiidgt är jag ändå rätt lugn. Jag gör ett andra och sista test i helgen och förmodligen blir det minus och då slutar jag med alla medeciner, får min mens och börjar om efter semestern. Jag förösker vra positiv...

kram

• lisjau

Hej Irma
    Ringde också su idag. Sa samma sak till mig Charlotte. Är det negativt så är det. Men jag känner att jag fått så lite info om just hormonernas påverkan och så. Jag ska sluta med alla hormoner idag och sen får vi se när blödningen kommer om den inte kommit just. Har haft ont idag och fick flytning. Vi får se. Vi ska också testa igen i aug. Vi har ju fyra kvar så vi får hoppas nån klarar upptiningen.

Är rätt less idag faktiskt. Trodde ockå att om embryot inte fasnat kommer ut med blödning. Jaja..

Tänker på mina eskimåer i frysen och hoppas dom mår bra. Nästa gång så, start i aug.

*Stor styrkekram från mig*

• lisjau

guud så skönt plockhörnan. Nu håller vi alla tummarn vi kan.

kram

• lisjau

Har också ont i magen idag Irma. Men skönt att få ut allt så man kan se fram emot semester och liknande. Hur känns det idag? Det är la helt okej men jobbigt att se alla tjocka magar.

Hoppas allt är bra med er andra också!!!

• lisjau

Bette och cemali!

Helt fantastiskt för er mina vänner! Vi får hoppas jag får uppleva det i höst kanske? efter andra försöket.

Idag fick jag en rejel blödning som visade sig vara slemhinnan som byggts upp. Någon av er andra som varit med om samma sak efter ett försök som inte lyckats? Man riktigt såg att det var en hinna. Blev jätte rädd. När jag annars har mens blir det ju inte alls samma sak.

• lisjau

cemail. Ok. ja jag blev lite rädd först. Såg otäckt ut. Hade jätte ont också. Ja, "hoppas hoppas tråden" MÅSTE vara en riktigt turtråd. Jag längtar till aug då vi sätter igång igen, men först ska vi ha en underbar semester.

Nu ska jag ut i solen igen
    Kram på er och en fortsatt trevlig Lördag

• lisjau

Håll upp plockhörnan! Du fixar detta!!!

*styrkekram*

• lisjau

cemali, guud så mysigt. Härligt att höra!
    heja 06, kämpa vidare, vi fixar detta!!

Godnatt kram

• lisjau

plockhönan Ohh, grattis! Håller alla tummar. Jag hoppas vara ruvare vid vcka 35-36. Men ser inte fram emot ny medecinering. Mådde skit av sprayen som jag tydligen måst ta igen. suck suck.

Ha en underbar Lördag Irma och ja, ta en drink för mig också.

KRAM

• lisjau

välkommen Hinos =)
    Heja ploclhönan, ruva på och tänk positivt. Här sitter jag och smuttar på lite vin och har tittat på talang. Jag är hur trött som helst så jag tror jag snart ska lägga mig

• lisjau

hej på er! varit lite frånvarande här det sista men ser att plockhönan plussat.
    Stort grattis..!!!

Jag finns här och ska försöka skriva lite mer

kram på er allihopa

Svar på tråden Hoppas Hoppas