• Bette

Hoppas Hoppas

Hej Kaka76: Jag tror precis att det är tvärtom att det är mindre risk för missfall vid ÄD då donatorerna skall var helt uppkollade vad gäller kromosomer och så där, tidiga missfall brukar bero på kromosomfel, eller rättare sagt de flesta missfall beror på kromosomfel vad jag förstått.

Jag vet ej om de gör kromosomanalys på donatorerna i Sverige men på privata kliniker i utlandet t ex Riga där vi varit där gör de det. De är mycket noggrant kontrollerade. Kanske beror det på att man betalar så pass mycket, jag vet ej. Men min uppfattning är att de kommit betydligt längre vad gäller det här med ÄD utomlands då de hållt på med det mycket längre.

Jag hoppas innerligt att du får behålla ditt pyre, jag tänker på dig jättemycket. Många många kramar till dig.

Bette

• Bette

Cemali: När gjorde du din insättning? Själv så plussade jag den 1 april så jag borde ligga lite före dig. Hur räknar du? För visst har du gjort ÄD?

Bette

• Bette

Cemali: Det blir så för mig också, antingen den 6/12 eller den 9/12 så det är inte så stor skillnad faktiskt. Jag har bestämt mig för att vi skall göra Nupp/Kub, så det blir blodprov på torsdag. Det är ju bra att göra när de nu erbjuder det, men som sagt det är säkert ingen fara, min donator är 22 och jag är 29. Men å andra sidan så får man se lilla pyret igen och bara en sådan sak är ju helt fantastisk.

Äggplock på min donator skedde den 16/3 och min beh var den 19/3 och jag plussade den 2 april.

Hur många ultraljud kommer du att göra Cemali? Går du också på Spec Mödravård plus den vanliga mödravården?

Kram

Bette

• Bette

Hoppas att du får et stort plus den 5/6 heja06.

• Bette

Irma1: Hoppas att du plussar på lördag, tänker på dig, klart du kan testa en dag tidigare det gör nog ingenting.

Många kramar

Bette

• Bette

Irma1: Vad tråkigt, det skulle ju inte alls vara så. Ibland är det bättre att ta ett blodprov och testa för att det syns först i blodprov och sedan i urin så sade min klinik.

Bette

• Bette

Plockhönan: Vad kul att höra att det rullar på för dig, att det snart blir behandling.

Ha det gott

Bette

• Bette

Cemal: Vad härligt att se den lilla filuren. Jag får se vår lilla filur på tisdag nästa vecka, det ska bli mysigt. Har du trappat ned dina mediciner? Jag har trappat ned alla mediciner nu förutom kortisonet.

Bette

• Bette

Cemali: Fick du ut någon bild, några bilder. Jag ska be de om det på tisdag när jag gör NUPP ultraljudet, det ska bli spännande. Min man kan tyvärr inte hänga med så jag drar med mig mamma dit. Gör de ultraljud på magen eller är det vaginalt?

Bette

• Bette

Cemali: Jag ska iväg imorgon på Nupp ultraljudet, jag ska också be om bild. Vad bra att de gör ultraljudet på magen istället för vaginalt. Det ska bli kul att se den lilla busen igen.

Bette

• Bette

Hej Cemali och Ilsjau: Ultraljudet gick jättebra idag. Bebben har växt precis som den ska och allt såg bara bra ut. Risken för downs syndrom 1/ på över 20000 så det var ju super det.

Bette

• Bette

Varför inte prova utomlands annars, jag har fått uppfattningen att de kan lite mer på kliniker utomlands på grund av att de hållt på med ÄD där mycket längre, man får andra typer av mediciner och man tar de under en längre tid och så vidare.

Bette

• Bette

Plockhönan: Hoppas att ruvandet leder till bebbe, när har du testdag?

Bette

• Bette

Hinos: välkommen hit säger jag också. AVA kliniken i Riga är jättebra, jag har varit där.

Bette

• Bette

Hinos: Man känner inte något speciellt egentligen de första dagarna, sedan så fick jag känsligare bröstvårtor och så där, jag svettades väl lite mer också. Ta det bara lugnt, den gör nytta.

Bette

• Bette
    Plockhönan skrev 2009-06-19 21:07:58 följande:
    men jag hade inte tålamod... och jag har plussat... på dag 14... helt otroligt.. Kram och glad midsommar...
    Stort grattis till {#lang_emotions_plus}, du är så värd det, fira nu ordentligt. Själv går jag in i vecka 17 på måndag så det rullar på för fullt, ha en supermidsommar.

Kramar

Bette{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
  • Bette
    Plockhönan skrev 2009-06-20 20:41:44 följande:
    Tack allihop!! Men blev plötsligt orolig för att testa minus på dag 18 - på Måndag.... men det är väl omöjligt att det skulle visa falskt alarm på dag 14 när jag inte ens har tagit några ägglossningssprutor eller sprutor.... bara vaggisar och progynol.... Kramar!!
    Hej, jag tror inte heller att du behöver vara orolig, du har ju bara tagit de vanliga hormonerna som man skall ta. Det kommer att gå bra{#lang_emotions_flower}
  • Bette
    Plockhönan skrev 2009-06-26 13:55:26 följande:
    Hej. Jag har gått i ett lyckorus i en vecka nu efter jag plussade förra fredagen... och i morses blödde jag lite: rosa, bruna flytningar kan man säga.... Min sambo är säker på att sköterskan sa att det är vanligt att få lite blödningar vid donation.... sa dom det till er? Jag är i alla fall jätteorolig. Har inte blött blod - men ändå. Det känns i magen som innan man börjar blöda innan BIM... Usch... kunde det inte bara gått smärtfritt nu? Kram
    Du behöver inte vara orolig, man kan ha små spottings i början på en graviditet utan att det är någon fara. Gör ett VUL om du känner dig orolig. Bara det inte forsar ut blod så är det ingen fara tror jag.

Kram

Bette
Svar på tråden Hoppas Hoppas