• Anonym (snart slut!)

kan man äta anafranil mot bipolär?? nu berättar jag allt!

hej jag har precsi fått diagnosen bipolär.. kan ingenting om den sjukdomen .Jag har testat cipralex och sertralin o lamotrigin men ingen funkar.. jag lider av dödsångest,hypokondri,panikångest,förväntansångest. O ångesten är hemsk nu och jag orkar inte mer .. det måste finnas nått preparat som man kan bli hjälpt av .. ska tillägga att attarax,lergigan och sobril inte heller funkar. Jag sover 3-4 tim per natt har hur svårt som helst att somna .Har jobbig ångest hela dagarna som gör att jag håller andan och det sticker i kroppen ..Min mottagning jag går på har inga resurser att ge mig nångon slags terapi eller samtalskontakt förutom en kurator som vill hjälpa mig med stöd från kommunen så att säga soc som kommer o kollar flera ggr i veckan hur det är.. eftersom dem tror mina barn far illa . men min sambo e pappa ledig så länge som det behövs och han atr båda barna.jag vet inte vad jag ska göra längre snälla någon hjälp mig pallar inte mer!

• Svar på tråden kan man äta anafranil mot bipolär?? nu berättar jag allt!
  • Anonym

ring psykakuten? Då kanske din mottagning får upp ögona på att du behöver hjälp?

• Anonym

tror inte man ska ta anafranil om man är bipolär ,då kan väll manin bli värre.

• Mysfröken

På vissa vårdcentraler finns det psykolog också, inte bara kurator. Kanske är det lättare att få komma till dem än till en psykiatrisk mottagning?

Annars tycker jag att du ska stå på dig och försöka "bråka" dig till hjälp. Vet att det kan kännas jättesvårt när du mår så dåligt, men det kan löna sig. Min man hade andra psykiska problem och fick hjälp till slut efter mycket bråkande fram och tillbaka.

Synd att systemet fungerar så bara, att man måste vara frisk nog att orka bråka för att kunna få hjälp.

Tänker på dig och hoppas att du mår bättre snart - med eller utan hjälp.

Många kramar till dig!

• Anonym

Anafranil är ofta bättre än SSRI till en bipolär enligt min doktor som är psykiatriker. Är själv bipolär. Men medicinen man ger till en bipolä gör dig mindre ångestfylld i sig. Jag har Litium, Seroquel, Ergenyl och Anafranil. Plus Oxascand vid behov, atarax, Zolpidem till natten. Litium och Serequel har räddat mitt liv!

• Anonym (snart slut!)

min pappa äter nämligen klomipramin och dem funkar utmärkt på honom..

• Sabriinab

hur länge åt du lamictalen? Jag har hört att det kan ta läänge innan man kommit i rätt dos och får effekt. Vara en tanke.
    Anafranil tillsammans med tex lithium är ganska vanligt till bipolära. Bara anafranil kan förvärra manin.

• Anonym

Vet också att Lithium kan hjälpa. Är anonym för jag vill inte att någon ska känna sig utpekad eftersom det är en bekant som ska få Lithium mot bipolaritet.

• Anonym (snart slut!)

sabriinab: jag ¨åt lamictalen i typ 5 dgaar sen fick jag en allergisk reaktion.. o fick sluta med den ...

• Sabriinab

Anonym (snart slut!) skrev 2009-04-18 00:17:16 följande:

sabriinab: jag ¨åt lamictalen i typ 5 dgaar sen fick jag en allergisk reaktion.. o fick sluta med den ...
    jaha då förstår jag.
    men har ni disskuterat lithium? Det med anafranil kunde ju vara en lösning.
  • Anonym

Borde inte läkaren diskuterat annan medicin med dig när du fick din allergiska reaktion?

Svar på tråden kan man äta anafranil mot bipolär?? nu berättar jag allt!