• MyFine

Hjälp med bra ansiktsrengöring!

Jag behöver lite tips på en bra ansiktsrengöring, då den jag har nu (nivea) inte verkar passa mig så bra.. Får som små finnar i ansiktet, börjar fundera på om det kan vara pga den? Har inte haft så förut. Min hudtyp är nog blandad, ibland är jag torr, ibland är jag fet i hyn.

Nån som har nått bra tips som inte kostar skjortan? Fast iofs kan det nog kanske vara värt det, bara man slippper se ut såhär..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-27 11:30:16:
    NI får gärna berätta vart ni har köpt det oxå!

• Svar på tråden Hjälp med bra ansiktsrengöring!
  • Pico

Dr Hauschka, finns på hälsokosten. Tycker alla deras produkter är bra!

• MyFine

Okej, tack för tipset! Nån fler?

• Tutluva

Oriflame har bra produkter.

• hummelbummel

Bodyshop har jättebra produkter för alla sorts hy - hyer? (Hyer, Eh kan man säga så?!) En del saker dyra en del billigare men det är det verkligen värt! Lycka till!

• Nillane

Jag tycker Declor är bra, priset för deras produkter kan man diskutera, men de håller länge och är mycket dryga. Har även beställt deras produkter på nätet då blir det billigare. Tipset är att gå på en ansiktsbehandling och rengör huden så tipsar de om produkter som passar just din hy. Och be om prover, det ska man alltid göra när man ska köpa dyra salongsprodukter.

• millussen

dermalogica har jättebra produkter, dryga och utan mineraloljor. Tyvärr ganska dyra däremot...finns på åhlens, fråga efter tester!

• milimina

använder clinique scrub och deep cleansing när jag vill göra ansiktet riktigt rent. har inte kommit iväg för att köpa ett riktigt ansiktsvatten ännu (använder ett provex från darphin så länge) men det lär nog bli clinique det med. har VÄLDIGT känslig blandad hy och vågar inte smeta på vad som helst.

just mina köpte jag på esthetique medan de fortfarande fanns men det finns garanterat på åhelns eller kicks, eftersom de är rätt vanliga.

lite dyrare, javisst, men dryga och väldigt skonsamma åtminstone för mig

• Nika75

Jag använder ACO:s rengöringslotion utan parfym och har gjort i massa år. Ibland testar jag något annat men det enda som varit lika bra har varit jättedyra märken men de har inte varit bättre...
    Den kanske inte passar alla hudtyper men passar mig som har ganska känslig blandhy (stramande torr men problem med finnar ibland!). Och den är effektiv! Som hudkräm använder jag L300-serien som också finns på apoteket till bra pris...

• Alcarinque

Använder Loreal Pure Zone 1 och sedan Vichy Norma Derm(från apoteket) som ansiktskräm. Super :)

• MyFine

Tack så jättemycket för alla tips! Ska ta mig iväg på Åhléns nån dag o be om tester..

• Pico

PS. Jag är noga med att inte använda produkter med mineraloljor i så jag läser noga på innehållsförteckningarna. De flesta "fina" märken och även ACO innehåller mineraloljor så de går bort för mig.

• MyFine

Varför ska man inte använda det? *ovetandes*

• HeyMama

Jag har ett bra råd. Det du ska tänka på är att använda samma märke på dina produkter då de ofta är gjorda för att komplettera varandra!! En hudkräm kanske är dålig när man bara använder den men tillsammans med rengöringen så kan den vara suverän.

Kramar

• uniMog

Jag gillar Phytomer eller Bioline. Phytomer köper jag hos hudterapeut eller Debenhams och Bioline köper jag på Åhlens

• millussen

kom på en till jag har i badrums skåpet som är billigare än dermaogica och det är rosen serien! bra produkter till ett överkomligt pris, utan mineraloljor!

• MissBeccis

L300 utan alkohol på apoteket tycker jag funkar bra, och den är billig!

Svar på tråden Hjälp med bra ansiktsrengöring!