• Anonym

analspricka!! känsligt.

Jag har hemorrojder efter andra graviditeten och har haft en del problem med det.

Men de senaste månaderna när jag har bajsat har det känts som att jag har grus i hela avföringen, det har rivits nåt hemskt!

Nu är det katastrof. Det gör SJUKT ont varenda gång jag skiter, jag kan knappt skrika på grund av smärtan, tappar andan, mår illa och spyr nästan!!

Efter allt har kommit ut kommer det enorma kramper som kan sitta i ett tag efteråt.

Toaletten har fyllts med blod, alltså hela vattnet har blivit klarrött.

Har googlat och det stämmer in hundraprocentigt på analspricka.

Men det enda jag har hittat är att man kan få en salva. EN SALVA!
    Vad ska en salva göra åt mina problem??
    Den botar inte heller, den bara "lindrar".

Vad ska jag göra?
    Finns det någon denna salva har botat??

Vill inte leva så här längre. Äter verkligen så lite som möjligt för att slippa behöva bajsa.

• Svar på tråden analspricka!! känsligt.
  • Anonym

Testa salva. Xyloproct heter den. Den är bedövande bland annat.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-17 20:51:28 följande:
    Testa salva. Xyloproct heter den. Den är bedövande bland annat.
    Hjälpte vår bebis (!) som hade blod i varje blöja
  • Anonym

xyloproct hjälper inte ett dugg för mig, har tagit bort hemorojjdern men sprickan inuti är kvar!!

hade din bebis analspricka?

finns det nån annan??

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-17 20:56:12 följande:
    xyloproct hjälper inte ett dugg för mig, har tagit bort hemorojjdern men sprickan inuti är kvar!!hade din bebis analspricka?finns det nån annan??
    Men har det läkt orderntligt än då?
  • Anonym
    xyloproct hjälper inte ett dugg för mig, har tagit bort hemorojjdern men sprickan inuti är kvar!!hade din bebis analspricka?finns det nån annan??
    Jag troligtvis pga allergi. Trist att det inte hjälpte dig
  • Anonym

hemorojjdern har ju läkt, men sprickan inte alls. blir värre för varje gång jag går på toa.

om jag håller mig i 3 dagar så är det bättre den tredje dagen, men då kommer allt ut några gånger samma dag och blir bara värre

fler tips uppskattas!

• Anonym

Xyloproct kan lindra men pröva framförallt Lactulos som förhindrar att du blir hård i magen. Att bli kvitt problemen kan ta tid. För mig tog det ett och ett halft år

• 28032008

Hej!

Jag har haft otroligt problem med magen och det har resulterat i analsprickor. Det finns tyvärr inte så himla mycket att göra. Det finns som sagt var salva och stolpiller. Det du ska göra är att bli "lösare" i magen. Plommon, och min räddare i nöden... Microlax eller movicol... finns på apoteket!

Lycka till!

Det kommer att självläka!

• Anonym
    Flåt, det var suppar vi använde som hjälpte vår bebis. inte trevligt men effektivt
  • Anonym (been there)

sorry, men det är bara att gå till doktorn. sheriproct, typ, heter salvan som gör att det läker. medan du behandlar kan nog ett hett tips vara att ta något som är lite laxerande så att det får en chans att läka. och innan du behöver gå på dass smörj med xylocain.

Svar på tråden analspricka!! känsligt.