• Anonym

    jag var 21 och ångrar att jag gav min oskuld till fel kille..

  • Anonym

    jag kan ångra att jag blev av med oskulden tidigt. Var 14. Skulle gärna ha väntat ett bra tag till..

  • Anonym

    Anonym (Undrar) skrev 2009-04-17 21:14:33 följande:


    Okej, ja det kanske är bättre att vänta än att skynda på det hela
    Precis!
  • Anonym

    Jag var 23. Jag hade inga känslor för killen i fråga. Men vi delade bostad i ett par veckor och jag blev helt enkelt kåt och kände att det var läge. Ingen romantik överhuvudtaget men skönt både att göra det och "få det gjort".

  • Anonym

    ässh sitt inte där som ett fån, var ärlig om det bara. det är som mycket annat, man har olika erfarenhet och olika prioriteringar. jag förlorade min som 14åring, ångra? nej inte det heller, men kanske inte samma val jag hade gjort igen? kanske jag hade, how knows. det var det valet jag gjorde då. du gör valet att inte ha sex, inte mycket mer med det.
    tycker du de tär jobbigt så ha sex istället (rätt enkelt beroende på hur kräsen man är)

  • Anonym

    Jag tycker du gör helt rätt. Har du inte hittat någon som du kan tänka dig att göra det med så gör du rätt i att vänta. Fattar inte den där stressen att slänga sej isäng och få det gjort så tidigt som möjligt, jag har hört många som ångrat sig för att de varit för unga eller för att "den förste" varit skit värd.
    Detta låter väl som en klyscha men tids nog kommer du hitta någon som känns rätt. Jag körde på samma linje som dig och var i din ålder när jag gjorde det första gången och jag har aldrig behövt ångra det en enda minut. Åldern är bara en siffra, man måste känna sig redo och ha lite urvalsförmåga också

  • Anonym

    Jag var 13, han 18.. Tyckte DÅ att det var speciellt, han va ju så snygg å med i coola gänget. Insåg ju senare att han var en "oskuldsjägare".
    Men men gjort e gjort! :)
    Jag tycker du ska vara stolt att du inte har fallit för ; -men bara lite.. -alla andra gör det ju..
    Behåll den så länge du kan!

  • Anonym

    Jag var 21 när jag förlorade min oskuld, så nej du ska absolut inte skämmas :) Va stolt istället, det var jag :)

  • Anonym

    Oroa dig inte...nån kommer att ligga med dig förr eller senare...Du bestämmer. "Fittans makt är stor"

  • Anonym

    Va stolt!
    Det skulle jag vara. Ångrar inte att jag började för då skulle jag inte ha min dotter här idag, men vänta kan väl aldrig heller vara fel.

  • Anonym

    Förlorade oskulden som 14 åring och hade nog helst velat att det hade varit med min sambo istället! Tycker absolut inte att du ska skämmas, bättre att vänta än att ångra det man gjort! Är 28 nu och har varit med 2.

  • Anonym

    min man var oskuld till han var 22 år, sedan kom jag

    han väntade på den rätta å ville som du inte ta vem som helst. så jag antar att jag inte är vem som helst utan det var mig han ville ha.

    inte alltför vanligt, men inget konstigt med det tycker jag.

  • Anonym

    Hade jag inte träffat min sambo, så hade jag nog fortfarande varit oskuld. Jag skulle precis fylla 21 (tror jag) när jag blev av med min...

  • Anonym

    Det låter ärligt lite deppigt att vara 22 år och oskuld. Du missar en hel del kul.

    Unga killar tycker nog att det är spännande med oskulder, men jag är av uppfattningen att män 25+ är klart mindre intresserade. Man vill ju kunna ha trevligt sex rätt snart och har man hunnit vara med några oskulder så vet man att det inte är något som kommer dagen efter hennes första gång.

    Det låter kanske cyniskt och oromantiskt, men synen på sex har förändrats. Tjejers största tillgång är inte att vara oskuld längre. Att göra första gången till en så otroligt stor grej garanterar ju en besvikelse.

    Men, man måste ju avgöra själv vilken syn på sex man har - ser man det som något som man endast skall göra med en person hela livet på grund av kärlek, well, då är det väl så.

  • Anonym

    Anonym (Milla) skrev 2009-06-10 21:57:59 följande:


    Ja nu vet jag inte vad TS har för tankar om att hon är oskuld men det kanske inte handlar om ett medvetet val utan det har bara inte blivit så att hon hittat nån att ha sex med. Man hoppar ju inte på första bästa bara för att bli av med oskulden (eller finns ju kanske dom som gör det). Om jag fått välja hade jag velat att min man inte va oskuld när jag träffade honom men det är ju inte direkt så att jag vill be han gå och ha sex med andra tjejer bara för att få erfarenhet
    Men precis, man kan inte ändra det förflutna. Man ångrar bara det man inte har gjort, osv Klart man inte skall hoppa i säng med första bästa, men det lär finnas rätt många andra bästa där ute.
  • Anonym

    Jag var nästan 20. Gjorde det tyvärr för att jag kände trycket av att vara "konstig" som fortfarande var oskuld. Hade visserligen lite intresse i killen, men visste att det inte skulle bli vi. Det var inte någon skön upplevelse och jag blödde efteråt. Efter det väntade jag tills jag var 23...innan jag låg med nästa man, som blev min man, vi har varit gifta länge nu och har flera barn tillsammans.

    Jag ångrar idag att jag förlorade oskulden för att jag ville vara som alla andra!! Hade hellre väntat.

  • Anonym

    Nej då, jag var 22 och exet 23 när vi träffades och båda var oskulder... så det är inte så unikt. Det som kan vara svårt är att inte ha prestationsångest när man väl träffar någon. Jag var rädd att inte veta "hur jag skulle göra", så att säga, men det löste sig. Iom att han var lika oerfaren så fixade vi det med en stor portion humor, det tog ett tag innan det funkade men sen var vi tillsammans i sex år...

    Min räddning var att han var lika tafatt som jag. Det tog bort det mesta av oron innan... och att vi lekte och hånglade och tafsade ett bra tag innan. Han var världens goaste och väntade tills jag var redo...

Svar på tråden 22 år och oskuld