Inlägg från: SarisHaglis |Visa alla inlägg
  • SarisHaglis

Brun mens, vad är detta??

Hej.
    Jag har inte haft normal röd mens sedan i början av december. Sedan konstaterades det att jag hade ett tidigt MF i slutet på Januari, då var mensen vattnig, brun och med klumpar i. Efter det har det liksom bara fortsatt i den riktningen dock inte vattnigt utan det är brunt, segt med klumpar i.. Vet inte om det fortfarande är pga missfallet eller om jag bara har väldigt sparsam menstruation. Jag har inte ont och det luktar inte illa så jag tänker avvakta en månad till. Blir det likadant nästa månad också så vill jag få det undersökt.  

• SarisHaglis

Jag har fått lite mer kött på benen gällande brun mens och det är att man kan ha för lite näring i kroppen så då blir inte mensen normal röd så att säga. Kan även vara så när man tränar mycket som tjej så minskar östrogen nivån i kroppen som även kan ge resultat i brun mens. Fick det även förklarat att om man har en väldigt kort och lite blödning så kan det bli bruna skvättar.

Det är inget farligt men om man börjar få ont och det luktar illa så ska man söka vård för det.
    Då i mitt fall verkade handla om missfall och får hård träning. Har minskat på träningspassen och ätit mer näringsrik mat och mensen har vart normal nu i 3 månader så testa det :) 

Svar på tråden Brun mens, vad är detta??