• lilla hej

Hur putsar utan att få flammiga fönster?

Alltid när jag putsar fönster blir de så förbaskat flammiga, har provat hur många olika sätt som helst men får inget bra resultat. Fruktansvärt irriterande o titta på men jag vet inte hur jag ska göra för att få schyssta putsade fönster.

Hur gör du när du putsar för att inte få flammiga fönster?

Älskade unge
  • Svar på tråden Hur putsar utan att få flammiga fönster?
  • Lipan

Tvätta som vanligt, skrapa och när fönstret är nästan torrt så torkar/gnuggar du med tdningspapper. Funkar för mig.

• Tecken

Jag ringer fönsterputsaren. Det blir aldrig flammigt.

• lilla hej
    Tecken skrev 2009-04-18 09:36:31 följande:
    Jag ringer fönsterputsaren. Det blir aldrig flammigt.
    Funderade på det en kort stund men kom fram till att jag nog lägger pengarna på något annat kul
    Om jag inte får mirkelkuren på FL finns det väl ingen annan utväg än fönsterputsaren, jag menar FL är ju allvetande
    Älskade unge
  • Isnogood
    Lipan skrev 2009-04-18 09:35:30 följande:
    Tvätta som vanligt, skrapa och när fönstret är nästan torrt så torkar/gnuggar du med tdningspapper. Funkar för mig.
    Tidningspapper fungerar perfekt!
    Jag använder alltid det!
  • Kamikazee

Jag använde vatten med en droppe diskmedel, drar av med fönsterskrapa och efterputsar med en lätt fuktad microfiberduk.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • mimmi 1

lite ättika i vattnet är ett säkert kort.... och så fönsterskrapa.

några droppar spolglansmedel (som man har i diskmaskinen) i vattnet är också bra...

är fönstren riktigt smutsiga, så tvätta av dom först med vatten och en droppe diskmedel, dra av med fönsterskrapa. börja om igen med nytt vatten och lite ättika eller spolglansmedel i. då är nog fönstren fina
    tidningspapper är nog bra, me inget för mej, har alldeles för många fönster, och det är riktigt jobbigt att gnida på med papper, så det känns i armar o axlar sen

• Saskia

Ljummet vatten med lite diskmedel och Tidningspapper bäst. Det lärde jag mig av en glasmästare!

• Duva

Köper alltid fönsterputs...spruta på fönstret och sen torka med blöt trasa, sen skrapa med fönsterskrapa...

• Solskensmor

Jag eftertorkar alltid med tidningspapper.

Svar på tråden Hur putsar utan att få flammiga fönster?