• Anonym

Svarta hårstrån på hakan!!

Jag får då och då svarta hårstrån på hakan!! det är sååå fult och pinsamt!
    Jag klipper dem och sen går jag ibland på diatermi och tar bort dem genom sån där "bränning"

Fler som har som jag??
    Vad gör ni åt det.

Jag är ung oxå, bara 30 år och detta har jag haft då och då sen jag va ca 23.

Hemska tanke om det bara blir mer och mer!!

Vad e det för fel lixom!?

• Svar på tråden Svarta hårstrån på hakan!!
  • Anonym

Jag har oxå några envisa svarta som kommer emellanåt, tokjobbigt! Vet dock inte vad det beror på, men i vanlig ordning är det väl hormoner. Om jag inte missminner mig fick jag mina efter grav o förlossning. Diatermi, är det inte väldigt dyrt?? Jag kör bara med pincett, har 3-4 st som gärna vill ut!

• Anonym (Hä(å)rOxå)

Jo, jag har det jag med, och jag blir vansinnig på det. Jag brukar plocka med pincett,och har alltid pincett med med ifall jag skulle råka se nåt när jag är borta. Avskyr tanken på att de finns och ännu mer på att någon annan skulle se det.

Har funderat på att låta ta bort dem på proffessionell väg, men inte kommit längre än till just tanken.
    Jag fick de första runt 30 år, och nu vid 39 är de några stycken som envist kommer tillbaka.

Något enstaka vid överläppen och några vid sidorna vid hakan. Jag har pratat med en hudläkare om det, och han menade på att det inte beror på något fel i den bemärkelsen, utan att vissa kan få det bara. Som om det gjorde att det kändes bättre

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-18 11:40:09 följande:
    Jag har oxå några envisa svarta som kommer emellanåt, tokjobbigt! Vet dock inte vad det beror på, men i vanlig ordning är det väl hormoner. Om jag inte missminner mig fick jag mina efter grav o förlossning. Diatermi, är det inte väldigt dyrt?? Jag kör bara med pincett, har 3-4 st som gärna vill ut!

det kostar ca 200-250 kr för 10 minuter och sen efter det är det minuttaxa.

Hon där jag går säger att man aboslut inte ska plocka dem eftersom man kan trigga igång mer hårväxt då!

• Anonym

Jag också, har en 4-5 st som tittar ut med jämna mellanrum fast inte alltid samtidigt. Drar dem bara med pincett, inga problem. Det började väl när jag var 20 tror jag. Men de är ju så få och har inte blivit fler o om man lyckas dra ut roten så dröjer det ju ganska länge innan de skymtar fram igen.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-18 11:43:42 följande:
    Hon där jag går säger att man aboslut inte ska plocka dem eftersom man kan trigga igång mer hårväxt då!
    Det tror jag inte på! Tar man bara strået som tittar ut så kan man ju inte "trigga" någon annan hårsäck än just den hårsäcken. Drar man ut med roten förstör man ju även hårsäcken med tiden.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-18 11:45:28 följande:
    Det tror jag inte på! Tar man bara strået som tittar ut så kan man ju inte "trigga" någon annan hårsäck än just den hårsäcken. Drar man ut med roten förstör man ju även hårsäcken med tiden.
    nä inte vet jag, men så sa hon iaf.
    Det värska är ju om man bara får fler och fler!! fy det är den tanken som oroar mig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-18 11:43:42 följande:
    det kostar ca 200-250 kr för 10 minuter och sen efter det är det minuttaxa.
    Okej, fast jag har haft mina i kanske 7 år, så gammal som mitt barn är, har dock inte fått fler under tiden. Så jag ser det som rätt lugnt. Sen säger alla olika! Men får jag fler så tar jag nog till mer radikala åtgärder, som diatermi tex.
  • Anonym

Mina har jag haft i ca 8 år och de har inte blivit fler, det är några st, 2 st brukar komma ungefär samtidigt och 1-2 andra kommer väldigt sällan, jag kollar hakan varje dag o drar dem så fort de kommit upp bara. Ingen annan än jag som kan märka dom.

• Anonym

kanske kan bero på p-piller med, jag äter minipiller, exlutena.
    eller om det är hormoner hit och dit med graviditet, amning mm mm

• Anonym

Mina tar jag med pincett, gjort i 7 år...
    Kommer inga fler för det !
    Samma runt bröst vårtan !

Svar på tråden Svarta hårstrån på hakan!!