• Anonym

Svarta hårstrån på hakan!!

Jag får då och då svarta hårstrån på hakan!! det är sååå fult och pinsamt!
    Jag klipper dem och sen går jag ibland på diatermi och tar bort dem genom sån där "bränning"

Fler som har som jag??
    Vad gör ni åt det.

Jag är ung oxå, bara 30 år och detta har jag haft då och då sen jag va ca 23.

Hemska tanke om det bara blir mer och mer!!

Vad e det för fel lixom!?

• Svar på tråden Svarta hårstrån på hakan!!
  • Anonym

Jag har också mörka, tjockare strån på hakan och halsen. Och ibland runt bröstvårtorna. Jag plockar bort dem pincett. är 21 år, blir 22 i år. haft såna strån några år tillbaka, vad jad åtminstone kommer ihåg att jag upptäckte dem.
    Jag är gravid, normalviktig fast nu ökar jag stadigt i vikt iom att jag är gravid

• Anonym

Jag har rubbet, hår på hakan, halsen, runt bröstvårtorna, på fötterna, tårna, i svanken... men det har aldrig varit något jätteproblem. I ansiktet rycker jag bort dem, på ryggen med hårborttagning och på fötterna rakar jag samtidigt med benen.

Har helt enkelt kraftig hårväxt överallt : )

• Anonym

har också detta... när jag var yngre runt 20 gick jag på diatermi och tog bort dem... sedan var det lugnt ett antal år. nu har det börjat komma igen antagligen på grund av ålder och hormonförändringar...... nu finns det andra alternativ..... laser... som inte känns alls.....men visst kostar det......på salongen säger de att man ska inte plocka med pincett utan hellre klippa eftersom roten blir påverkad och det kan vara svårt att ta bort dem men andra metoder senare

• Anonym (undrar)

hur funkar det med laser? växer de ut igen sen eller e de borta för alltid??

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2009-04-19 15:08:31 följande:
    det vet jag faktiskt inte.
  • Anonym

jag har massa hår på hakan. ,men dem är ljusa. men det känns lika jobbigt. rakar mig var tredje dag och jag tycker det känns förnedrande. det går att ta bort på salong. men oftast får man göra om det några ggr och vad jag förstått måste man oftastg göra om det och när jag räknade på det kom jag fram tillatt jag kanske måste lägga 4-5000 kr totalt. så tillsvidare rakar jag hellre. drog med pincett först, men på salongen sade dem att det blir värre då för dem kan bli svarta och grova.

• Anonym (ljus)

Jag har LJUSA hårstrån överallt i ansiktet, några lite kraftigare och som blir mörka. Tycker även jag med ljusa strån har det jobbigt, jag är rätt så röd i hyn och stråna lyser som skäggstubb i guld

Har försökt gå på diatermi och minskat på kinderna och lite tog det väl med inte så mycket som det kostade.

Jag noppar med pincett flera gånger i veckan och jag rakar också med hyvel på kinder, käkben och hakan.

Har även ganska mycket "ludd-hår" på halsen som jag skäms över. Just detta problem hämmar mig rätt mycket, jag avskyr att stå nära någon som kan se mitt lurviga ansikte.

• LinaEje

Så här är det när man fyller 30 faller rumpa och bröst tio centimeter. närman fyller 25 börjar man få skägg. det har nog med att man börjar bli gammal. länge leve plastikkirurgin för att tala om nar man fyller 40 då skall ni få se då växer omfånget på midjan med tio centimeter och man får rulla in brösten i bh:n för att fylla ut den. och nu har rumpan blivit platt för att man inte skall välta när man sitter . life sucks

• Sylvies studio

Hej

Sylvie heter jag jobbar som certifierad Epiolog. (Diatermi)

Har läst Era inlägg förstår er frustration över missprydande hårväxt.. Problematiken är bred, så inget onormalt eller ovanligt . Tvärtom.

Det finns hjälp att få !

Diatermi behandling av en certifierad terapeut med lång erfarenhet är något jag varmt vill rekommendera.

Diatermi = Det Enda tillvägagångssätt att föralltid bli fri från irriterande hårväxt!

Alla färger på strån kan behandlas lika effektfullt.

Det finns hjälp att få för Alla som vill o önskar.

Varmt lycka till .

Mvh Sylvie

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2009-04-19 15:08:31 följande:

Jag har kört laser på axiller samt bikini, lasern har minskat totala mängden i axiller med cirka 95% och resterande är endast ljusa fjun som rakas 1 gång i månaden, bikini har minskat med cirka 50%. Det är inte borta föralltid det kommer tillbaks i samband med hormonförändringar dock inte i lika stor mängd som innan och det är enkelt att få bort igen, utöver det behöver man köra nån behandling varje 1-2 år efter avslutad behandling
  • Anonym (ipl)

Jag har kört laser på bikini och axiller också, ca 10 ggr på vardera området och det har minskat hårväxten med ca 50%. Det blir alltså rätt dyrt Obestämd De lurade mig när jag började, att 95% av alla blir av med nästan 100% av hårväxten med 4-6 behandlingar....jag har rätt tunna men mörka hårstrån och är väldigt ljus i hyn så det verkade som bra förutsättningar för att få bort håren innan. Gick först på ett ställe, sen på ett annat - båda dyra med bra rykte och ny teknik.

Vill bara säga det om laser alltså...

Svar på tråden Svarta hårstrån på hakan!!