• Fru U

Hur mycket kläder har du?

Som du verkligen använder menar jag. Berätta gärna om du jobbar eller inte (man tenderar ju till att behöva fler kläder om man jobbar än går hemma)

Jag funderar över om jag har lite kläder. Dvs jag har lite kläder nu jämfört med innan så det känns som lite, gubben däremot tycker jag har hur mycket som helst

(han är nöjd med sina tre par vardagsbyxor+finbyxor, ca 5 fintshirts och 5-6 vardagstshirts, 2 kortärmade skjortor, 1 långärmad skjorta, 1 kavaj + 3 stickade tröjor för vinterbruk) (är inte det väääääääääääldigt lite kläder även för en man??)

• Svar på tråden Hur mycket kläder har du?
  • MiisPiis
    Fru U skrev 2009-04-18 17:47:54 följande:
    Som du verkligen använder menar jag. Berätta gärna om du jobbar eller inte (man tenderar ju till att behöva fler kläder om man jobbar än går hemma)Jag funderar över om jag har lite kläder. Dvs jag har lite kläder nu jämfört med innan så det känns som lite, gubben däremot tycker jag har hur mycket som helst (han är nöjd med sina tre par vardagsbyxor+finbyxor, ca 5 fintshirts och 5-6 vardagstshirts, 2 kortärmade skjortor, 1 långärmad skjorta, 1 kavaj + 3 stickade tröjor för vinterbruk) (är inte det väääääääääääldigt lite kläder även för en man??)
    Tja, jag saknar lite vardagliga och lite snyggare vanliga tröjor (ej t-shirts o stickade)
    och kanske någon till byxa.....

Väldigt många t-shirts dock, som kanske skulle kunna bytas mot ovanstående!
  • miababia

jag går och står i mina jeans, byter ibland ut den mot någon kjol (har 2 st som jag använder)
    hemma har jag ibland ett par mjukisbyxor
    i tröjväg har jag väl 2 långärmade och 3-4 t-tröjor som jag använder.
    i stort behov att köpa nytt men dels ska man ha pengar till det och så ska man hitta något man gillar.
    till sommaren så har jag mer att välja på främst i byxväg.

• MiisPiis
    miababia skrev 2009-04-18 17:56:08 följande:
    jag går och står i mina jeans, byter ibland ut den mot någon kjol (har 2 st som jag använder)hemma har jag ibland ett par mjukisbyxori tröjväg har jag väl 2 långärmade och 3-4 t-tröjor som jag använder. i stort behov att köpa nytt men dels ska man ha pengar till det och så ska man hitta något man gillar. till sommaren så har jag mer att välja på främst i byxväg.
    Kolla på Tradera, om du inte redan gör det....billigt o bra!!
  • Fru U

Jag skulle vilja ha minst 5-6 par byxor, lika många shorts, några längre shorts (typ capribyxor eller vad det heter). Minst 5-6 t-shirts. En 8-9 skjortor (har hellre kortärmad skjorta än tshirt). 1-2 blusar. 2-3 kjolar. 3-4 jackor. Några tunikor. Ett antal tights

x 2 vår/(sommar och höst/vinter)

Drömma kan jag göra i alla fall (jag skulle inte ha plats med allt det där)

• blommanigbg

Jag har alldeles för mycket kläder.. Rensar ibland. Hm, fegrensar kanske man kan kalla det.. Ska snart storrensa... Härligt...

• Avelyn

Jag har två par jeans. Till nöds ett par svarta långbyxor som är upp emot 10 år gamla om båda jeansen ligger i tvätten. Jag har 4 st tjockare tröjor jag använder och kanske 5-6 t-shirts. Ekonomin hindrar större överflöd i garderoben. Ändå är jag rätt nöjd. Har samma kläder flera år innan jag överger ett plagg.

• Fru U

När jag drog strl 34/36 hade jag en enorm garderob. Den storleken brukar ju vara kvar när det är halva priset på rea-rea priset så det var billigt att köpa kläder då...

(fast hellre friskare och tjockare än smal och sjuk)

• Missimo84

Ehh. jag har ingen aning om hur mycket kläder jag har, på tok för mycket antagligen. Ändå så rensar jag ut garderoben med jämna mellanrum. Skulle tippa på att jag i den "aktiva" delen av garderoben har minst 7 kavajer med tillhörande underdelar t.ex.
    Skor mängder. Räknade faktiskt mina stringtrosor häromdan, (De såg för sorgliga ut där i lådan, går ju inte att vika ordentligt) Hade 38 stycken rena
    Men jag älskar kläder. Vissa människor spelar golf, jag shoppar kläder.

• patti87

storlek 34/36 är väl knappast sjukligt?

Svar på tråden Hur mycket kläder har du?