• Fru U

Hur mycket kläder har du?

Som du verkligen använder menar jag. Berätta gärna om du jobbar eller inte (man tenderar ju till att behöva fler kläder om man jobbar än går hemma)

Jag funderar över om jag har lite kläder. Dvs jag har lite kläder nu jämfört med innan så det känns som lite, gubben däremot tycker jag har hur mycket som helst

(han är nöjd med sina tre par vardagsbyxor+finbyxor, ca 5 fintshirts och 5-6 vardagstshirts, 2 kortärmade skjortor, 1 långärmad skjorta, 1 kavaj + 3 stickade tröjor för vinterbruk) (är inte det väääääääääääldigt lite kläder även för en man??)

• Svar på tråden Hur mycket kläder har du?
  • Aiwendil

Ett par brallor (är gravid)
    Två klänningar
    Två toppar

Brukar typ inte ha mer än så fast jag inte är gravid.
    Jag arbetar som dramalärare.

Isak / 07 03 09 - Prins Bus / BF 09 08 21
  • Missimo84
    patti87 skrev 2009-04-19 17:44:39 följande:
    storlek 34/36 är väl knappast sjukligt?
    Kanske beror på vilken benstomme man har. Jag har stl 32 typ och jag är inte sjuklig.
  • Fratris

Fru U skrev 2009-04-18 18:01:45 följande:

När jag drog strl 34/36 hade jag en enorm garderob. Den storleken brukar ju vara kvar när det är halva priset på rea-rea priset så det var billigt att köpa kläder då... (fast hellre friskare och tjockare än smal och sjuk)
    Vart bor du?! :) Kanske borde komma och reashoppa där du bor, för i Sthlm finns garanterat bara stl 42-46 kvar när det är enorma reor... tyvärr!

Till TS fråga, jag har otroligt mkt kläder... vet inte ens hur man ska börja förklara. Att jag har enormt mycket kläder som fortfarande har prislappen kvar för att jag inte hunnit använda dem är väl en början

Tyvärr är jag grymt svag för klänningar/skor (högklackade) och sådant... är universitetsstuderande, så SÅ mycket måste man ju inte klä upp sig varje dag! :-O Kläder är ett stort intresse bara, passar på nu när jag inte har barn...
  • Missimo84
    Fratris skrev 2009-04-19 17:53:55 följande:
    Fru U skrev 2009-04-18 18:01:45 följande: Vart bor du?! :) Kanske borde komma och reashoppa där du bor, för i Sthlm finns garanterat bara stl 42-46 kvar när det är enorma reor... tyvärr! Till TS fråga, jag har otroligt mkt kläder... vet inte ens hur man ska börja förklara. Att jag har enormt mycket kläder som fortfarande har prislappen kvar för att jag inte hunnit använda dem är väl en början Tyvärr är jag grymt svag för klänningar/skor (högklackade) och sådant... är universitetsstuderande, så SÅ mycket måste man ju inte klä upp sig varje dag! :-O Kläder är ett stort intresse bara, passar på nu när jag inte har barn...
    du låter som min tvilling själ!
    Där jag bor är det ocksåe mest små storlekar kvar på rean. Antar att du inte helelr drar mycket större än 34?
  • dosed

Fru U skrev 2009-04-18 17:47:54 följande:

Som du verkligen använder menar jag. Berätta gärna om du jobbar eller inte (man tenderar ju till att behöva fler kläder om man jobbar än går hemma)Jag funderar över om jag har lite kläder. Dvs jag har lite kläder nu jämfört med innan så det känns som lite, gubben däremot tycker jag har hur mycket som helst (han är nöjd med sina tre par vardagsbyxor+finbyxor, ca 5 fintshirts och 5-6 vardagstshirts, 2 kortärmade skjortor, 1 långärmad skjorta, 1 kavaj + 3 stickade tröjor för vinterbruk) (är inte det väääääääääääldigt lite kläder även för en man??)
    Jo det är väldigt lite kläder!

Jag o min sambo tvättar ibland inte på kanske 2 mån o jag anväder bara en tröja en dag sen åker den i tvätten. Det jag märker efter 2mån är att mina vanliga trosor som jag sover i är slut.. Andra kläder har jag gott om även efter 2 mån, samma för min sambo
  • MiisPiis
    Beror väl på hur lång man är?! Och vad man väger....
  • Fratris
    Missimo84 skrev 2009-04-19 17:55:38 följande:
    du låter som min tvilling själ! Där jag bor är det ocksåe mest små storlekar kvar på rean. Antar att du inte helelr drar mycket större än 34?
    Haha YES - shoppingssjälar! Ska till England snart och tänker tokshoppa.. längtar! :P

Nej jag är en 34 på överkroppen, 34-36 på underkroppen, så det finns inte mycket kul kvar på rean någonsin... Alla fina partyklänningar/toppar och så är alltid slutsålda i den storleken på reor...
  • Fratris
    Missimo84 skrev 2009-04-18 20:27:23 följande:
    Ehh. jag har ingen aning om hur mycket kläder jag har, på tok för mycket antagligen. Ändå så rensar jag ut garderoben med jämna mellanrum. Skulle tippa på att jag i den "aktiva" delen av garderoben har minst 7 kavajer med tillhörande underdelar t.ex. Skor mängder. Räknade faktiskt mina stringtrosor häromdan, (De såg för sorgliga ut där i lådan, går ju inte att vika ordentligt) Hade 38 stycken rena Men jag älskar kläder. Vissa människor spelar golf, jag shoppar kläder.
    Haha, jag älskar också att köpa trosor! Jag vet inte om det är pga lathet (jo det är det, erkänner! :P) eller nåt, men fy vad jag hatar att behöva tvätta bara för att man inte har rena underkläder kvar (för jag har SÅ mycket kläder att jag inte behöver tvätta på X antal månader om jag inte vill! )

"Vissa människor spelar golf, jag shoppar kläder" - klockrent! :P
  • Missimo84
    Fratris skrev 2009-04-19 18:47:06 följande:
    Haha YES - shoppingssjälar! Ska till England snart och tänker tokshoppa.. längtar! :P Nej jag är en 34 på överkroppen, 34-36 på underkroppen, så det finns inte mycket kul kvar på rean någonsin... Alla fina partyklänningar/toppar och så är alltid slutsålda i den storleken på reor...
    Då får du komma till Norrköping, utbudet är lite begränsat då, men de har många fina kläder kvar i din stl på rean. Fyndade en fin kavaj från gant för 600 kr tex de fanns bara i stl 36 kvar, och 36 var så liten så att tom lilla jag kunde ha den

Samma med underkläderna här, så med jämna mellanrum gör jag en shoppingrajd på underkläder. Dock har jag en liten noja på det där med underkläder och strumpor, byter mer än ofta, så jag måste ha mycket av dem. Annars skulle jag få stå och tvätta var och varannan dag.
  • Fru U

För mig var det det. Till min längd så var det alldeles för lite

• Fru U

Jag shoppade också s.k fina märkeskläder när jag drog 34/36 på reor. Många gånger var det rea på rean.

Kanske bor väldigt få tunnisar i denna stan *hehe*

• Fjärilen72

1 Par jeans
    3 Tjocktröjor
    5 Linnen
    10 Par trosor
    20 Par strumpor
    2 "Sovtröjor"

Det är ofta folk påstår att jag har lite kläder både "för att vara en tjej" och rent allmänt.

(Har visserligen också en vinterjacka utöver det jag skrev där uppe. Räknas det med? )

• Fjärilen72
    Fjärilen72 skrev 2009-04-20 04:11:44 följande:
    1 Par jeans 3 Tjocktröjor 5 Linnen 10 Par trosor 20 Par strumpor 2 "Sovtröjor" Det är ofta folk påstår att jag har lite kläder både "för att vara en tjej" och rent allmänt. (Har visserligen också en vinterjacka utöver det jag skrev där uppe. Räknas det med? )
    Just det!

Glömde skriva med att jag är arbetslös just nu men jag har tidigare jobbat inom restaurangbranschen i varierande omfattning under de senaste ca 9 åren.
  • Kaldorei

2 par mjukisbyxor, 1 par finbrallor, en hel del gamla fula t-shirts som jag springer omkring i här hemma. 2 långärmade toppar, 3-4 kortärmade toppar. 2 par leggings, 1 kjol, 1 klänning, 1 munkjacka och 1 kofta. (7-8 par trosor, en hel del strumpor inköpta på dollarstore, för 20 kr/5st)

Ja, det är vad jag äger. kan tillägga att jag just för tillfället lever på soc, och prioriterar inte att köpa kläder åt mig själv(om inget går sönder så det inte alls kan användas), utan lägger alla pengar jag får över, på min son.

• Banana82

Oj svårt att räkna men kan chansa. Tog med mig ungefär hälften av min garderob nu när jag flyttade utomlands och här har jag ungefär 10 par skor, 20 klänningar, 5 kjolar, 10 långärmade tröjor, 3 skjortor, 7 t-shirts, 10 linnen, 6 bh:s, 30 par trosor och 3 par jeans. Sen ungefär 20 par leggings och strumpbyxor.

Ska jag räkna hela min garderob innehåller den minst 40 klänningar, 15 kjolar, 20 långärmade, 15 t-shirts, 20 linnen, 6 skjortor och kring 100 par trosor.

Tycker jag har en ok garderob, inte jättemycket grejer men inte lite heller.

• linjes

Alldeles för mycket men samtidigt ingenting,konstigt det där

• SuzR

mycket mycket...
    en garderob med bara klänningar
    en garderob med kavajer, koftor och kjolar, byxor
    en garderob med skjortor och kjolar
    en gardeob med linner, tshirts, träningskläder,mjukisbyxor,pyjamas
    en halv garderob med tjocka tröjor
    en byrålåda med underkläder, strumpor, strumpbyxor , jeans

sambon har en garderob med bara skjortor
    samma byrålåda som mig med alla tshirts och jeans.
    andra halvan garderoben som jag har, med tröjor

måste rensa bland mina saker.

och i tre av garderoberna ligger ett gäng skor och väskor.

• SuzR

jobbar på kontor och har ganska vanlig stil, typ jeans.
    men jag jobbade på kontor innan där jag var tvungen att vara finklädd, typ skjol, blus, kavaj och sånt

Svar på tråden Hur mycket kläder har du?