Existerar ett sånt här jobb? (ev omplacering pga sjukdom)
Hej.
Jag har varit sjuk länge och borta från mitt nuvarande arbete som förskolelärare i ett år. Det har gjorts diverse utredningar kring mig och jag är redan en gång omplacerad från lärare, som jag är utbildad som, till denna förskoletjänst. Vitsen med det var att man inte bedömde att jag skulle kunna arbeta på heltid inom rimlig tid, och som lärare finns det numera inga deltisarbeten... Så då blev jag förskolelärare.
Problemet är att jag lider av flera olika sjukdomar och behöver egentligen ett arbete som inte är stressigt, fysikt eller psykiskt, och inte heller belastande fysiskt eller psykiskt. Detta pga av att stress försämrar mina symptom. Och om jag blir psykiskt stressad så sätter sig även detta i kroppen.
Så nu är man inne på att se över hela arbetsmarknaden för att se vad jag skulle kunna arbeta med. F-kassan godk'änner inte sjukersättning eftersom de anser att det bör finnas andra yrken på marknaden som jag skulle kunna utföra. Ingen skulle bli gladare än jag om detta är sant för jag vill verkligen arbeta, jag har haft ett enormt driv och en stark egen vilja till återgång i arbete, men varje gång jag testat ngt nytt så har jag blivit sä mre rent fysiskt.
Det jag behöver för att klara av att jobba är:
Minimalt med stress.
Möjlighet att kunna gå undan för att sitta på toa, ibland ofta under en dag, då en del i min problematik är tarmbesvär.
Inga lyft, inga fysiskt ansträngande inslag.
Flexibel tid, då jag ibland kan vara riktigt dålig på morgonen, för att sedan ändå kunna jobba senare på dagen.
Det jag är bra på är:
musik
empati
kreativitet
skriva
uttrycka mig i tal och skrift
människokännedom
pedagogik
positivt sinnelag och bra kollegialkänsla
Finns det ngt jobb som motsvarar dessa begränsningar och tillgångar?