• smyg

kan man ha sekret (som ÄL-sekret) även om man är gravid?

kan man ha sekret (som ÄL-sekret) även om man är gravid?

• Svar på tråden kan man ha sekret (som ÄL-sekret) även om man är gravid?
  • ebben

Ja! det kan man.kroppen är lustig o man får ju ofta rikligare flytningar med en graviditet,......

• Silence

nån form av äl-sekret brukar väll förekomma dagarna innan mens också...

• smyg

Tack för svaret! Jag var lite orolig... men nu är jag bara glad

• vikkis

Silence...
    Brukar man få någon form av äl sekret innan mens också...
    Då är det nog det jag har nu... för jag är på BIM + 3.
    Vet du ungefär hur många dagar innan mens man brukar ha det?

• smyg

vikkis, jag har läst att man får ÄL-sekret när man har ÄL dvs 14 dagar innan mens.

Det stämmer inte för mig för att jag hade ÄL enligt FLs uträkning sedan ÄL sekret några dagar efter sedan har jag haft ÄL-sekret förbi min BIM!

Har du testat än?

• vikkis

Jo jag vet ju att man har Äl ca 14 dagar innan mens och jag tror jag kände av när jag hade det. Men sen har det ju gått två veckor till och nu tycker jag att jag har äl sekret igen...men det är nog bara föra tt mensen e på gång...förra månaden hade jag BIM + 7 tror jag det var, så det är ingen ordning på saker och ting.
    Jag har inte testat för det känns inte alls som att jag är gravid så jag tycker att jag väntar några dagar till innan jag testar i så fall.
    Vilken dag e du på? Har du passerat BIM dagen?

• smyg

Det känns som att jag är gravid, fast jag vet inte för att jag har aldrig varit gravid och jag kanske inbillar mig massor saker.

Jag vet inte när jag har BIM för att jag slutade med p-piller för inte så länge sedan. Om jag har "standard 28 dagar" så hade jag BIM i torsdags. Nu är det BIM+2.

Jag kommer vänta en vecka tills jag testar.

Om jag är gravid så är jag gravid.
    Om jag inte är gravid kommer jag få veta det.

• vikkis

Jag har ju varit gravid en gång tidigare men det var för tre år sedan och jag försöker komma i håg hur det kändes. Men det är så svårt. Jag har för mig att jag kände mig ganska matt i kroppen sådär i början och magknip. Men nu känner jag inget sådant.
    Däremot har jag varit skengravid två gånger sedan dess ... då trodde jag stenhårt på att jag var gravid igen. Men så var det ju inte.
    Symtomen påminner ju så mycket om de man brukar få innan mens. Lite gnällig och trött och känslig osv.
    Men man måste ju fortsätta hoppas varje månad.

• Essica

hej spännande diskussion!!! Jag e på bim +9 och haft äl liknande flytningar sen en vecka efter äl..

kan de vara så att det inte bara e min mens som e så sen?? tastade neg i onsdags... men hört att det kan ibland ta läng tid innan det blir ett plus

Svar på tråden kan man ha sekret (som ÄL-sekret) även om man är gravid?