• longingforachild

Oregano

hej hej!
    har för 3 v sen planterat oregano i krukor inomhus. det jag inte visste var att man inte skall vattna dem.... det har inte växt något... kan jag bara låta det stå och sedán hoppas på att det börjar växa eller skall jag plantera nytt??

någon som har något tips???

hur funkar basilika??? torr eller fuktig jord???

• Svar på tråden Oregano
  • ALJO

Skall man inte vattna dom??? Det är ganska kallt ute ännu, dom kommer säkert igång och växa. Basilika är lite svårare, tål absolut ingen kyla, fryser redan vid +5, så den får du ha inne i minst en och en halv månad till. Annars näringsrik jord, gärna med sand dom översta 2 centimetrarna eftersom rothalsarna lätt ruttnar annars. Sol.

• longingforachild

Jag har de båda inomhus.. men jag låter dem stå... jag vet inte om man skall vattna dem eller inte.. jag sprayar dem när de blir torra med en sprayflaska... men det stod på förpackningen ... näringsrik jord tror jag att de har. första gången jag planterar örter så det är svårt att veta hur man skall göra.. men ingen av mina oreganofrön har växt och det var 3-4 veckor sen jag planterade dem..

• ALJO

Ok, jag fattade det som att det var plantor du hade, inte frön Oregano är annars ett j-a ogräs, köp en planta o plantera i rabatten så har du snart oregano i hela trädgården.

Svar på tråden Oregano