• Icis86

Är Moltas för ovanligt?

Jag har alltid tyckt att Moltas är ett fint pojknamn, vill ha ett namn som inte alla heter men det ska samtidigt inte vara ett namn som gör att folk frågar "Vad sa du att han hette".
    Min sambo har alltid tyckt om Lucas (men det ligger ju i topp bland pojknamn)
    Vet inte riktigt hur jag ska göra.. Tacksam för förslag!

• Svar på tråden Är Moltas för ovanligt?
  • spöke

Det finns 252 män som har förnamnet Moltas. Av dessa har 193 namnet Moltas som tilltalsnamn.

enligt SCB

• Hackemamma

Moltas är ett oförtjänt bortglömt namn! Coolt ju :)

• snuttetuffe

Det är ett väldigt ovanligt namn, 252 män heter det i Sverige
    Det enda spm spelar någon roll är att ni trivs med namnet och gillar det. Hade ni själv kunnat tänka er att ha det namnet?

• Icis86

Jag tycker att det är ett bra namn ! För mig är det inte ett så pass ovanligt namn, man har ändå hört talas om det och det är inte det allra vanligaste =)
    Vill inte att när man ropar på sitt barn så kommer halva dagiset =)
    Måste bara försöka på min sambo till att "våga" döpa sin son till det.. det är han som är så skeptisk och bryr sig mycket om vad andra tycker..

• skoladan

Man tänker ju onekligen på Moltas Eriksson när man hör namnet. Men om ni är under 35 vet ni kanske inte vem han var, så det spelar ingen roll.
    Jag tycker inte att något namn kan vara för ovanligt. Har själv ett förnamn som jag vet att jag är ensam om i hela Sverige. (har kollat på scb) Det har aldrig plågat mig, tvärtom.
    Lukas är väl inte särskilt kul. Lukas evangelium.....

• Icis86

Ja, har hört talas om Moltas Eriksson =) men så är det ju med de flesta namn.. alla tycker ju som sagt olika..
    Som sagt tycker om Lukas.. men tycker inte det är så kul att Så många heter det.
    Vi har åtta namn kvar på namnlistan så vi får väl se vilka som klarar sig kvar!
    men det är så svårt alltså... man vill ju att det ska kännas rätt.

• mammamaria74

Min lilla kille på 15 månader heter Moltas så jag tycker självklart det är jättefint. dom flesta har varit positiva utom en bekant som tyckte det var hemskt att vi gav det namnet till vår son.... på min moltas passar namnet utmärkt en riktig lite busunge{#lang_emotions_cool}

• elling

Jag känner en liten kille som heter Moltas, tycker det är jättefint!

• Icis86

Någon som är positiv till namnet iaf =)
    Vi har som sagt åtta namn kvar på listan.
    Lucas
    Moltas
    Isac
    Leon
    Rasmus
    Emil
    Elliot
    Neo

Vad säger ni ?

Svar på tråden Är Moltas för ovanligt?