Kunniga Kristna..kan ni förklara detta?
Tror man på treenigheten så kan man inte få ihop det helt lätt nej. :) Bra iaktagit.
Det finns dock de religioner som inte följer treenighetsläran och är lika kristna för det. (kanske mer)
Tror man på treenigheten så kan man inte få ihop det helt lätt nej. :) Bra iaktagit.
Det finns dock de religioner som inte följer treenighetsläran och är lika kristna för det. (kanske mer)
ummAmira.
#1 - det var ett dåligt argument för att det inte skulle vara Jesus. Du får nog ta i lite mer om det ens ska klassas som ett argument och inte som ett sämre övertalningsförsök.
#2 - har jag för lite kunskap om just koranen för att uttala mig om.
# 3 - ... jag vet inte vad jag ska säga. Jag blir alldeles matt av förvrängningar. Släpp skygglapparna och vidga dina vyer och än mer, se dig omkring och hur din egen religion utspelar sig - är nog mitt bästa råd.
Tveksamt om du skulle ta dig till dig men nu är det iaf sagt.
Lycka till.
ummAmira - snälla skäm inte ut dig själv.
Alla som säger att bibeln motsäger sig själv bevisar hur lite de kan om den och bara plockar ut pick och pack och nöjer sig med det och gör sitt bästa för att det ska dansas efter sin egen pipa.
Förvrängningar och lögner gör inte heller saken bättre. (låt mig bespara dig lite tankeverksamhet med att förklara att det tex var påståendet att "kristna hatar mohammed", som jag menade)
Om du inte vill att människor ska kritisera islam så föreslår jag att Islam inte går ut med företrädare som dig. Det gör ju att man får "en viss" uppfattning. Är du med?
Sällan har jag stött på sån ignorans från en "annan" religion som medvetet dissar och förvränger endast för att skydda sin egen åsikt istället för att faktiskt lyssna och lära sig nåt.
Credit till de som ställer frågor för att lära sig något, istället för de som ställer frågor för att ta tillfället att såga något som inte går att sågas. Alla försök tyder på otillräcklig kunskap.
Gå hem och läs på lite kära du. Eller se över din ödmjukhet vad gäller andra religioner, speciellt om du du vill göra din röst hörd. Lära sig nåt är väl knappast någon tackar nej till om man har huvudet på skaft.
Jag får be om lite objektiv från din sida. (och egentligen de flesta som sysslar med religion, men nu råkar du vara högst aktuell)
ummAmira. Jesus upphävde inte de gamla lagarna??
Nu skämde du ut dig igen.
Och i mitt tidigare inlägg så gav jag dit exemplet om varför jag ansåg just det, direkt efter. Samma anledning som nu. Läs igen.
Du har väldigt mycket åsikter om något du kan väldigt lite om. Det lämnar du gång på gång bevis om.
Synvinklar/synpunkter är bara intressanta så länge de inte är lösryckta.
Andemeningen som Zophia nämner fattas.
Jag väljer att inte direkt uttala mig om Islam. Vet du varför? För att jag kan för lite om den.
Vet du varför folk inte gillar politiker? För att de snackar skit om varandra istället för att framföra sig själva på ett trovärdigt sätt UTAN att blanda in andra.
För att ta steget längre och gå från politiker till religionsutövare, så borde de/ni göra det samma. Just för trovärdighetens skull först och främst.
Du har redan gjort bort dig hittills med just den saken. Men kasta inte in handuken för det.
Alla kan ändra sig.
Du trampar ingen på tårna. Okunskap känner sig ingen hotad av.
"jag har inte sett någon som kritiserar Islam..." - skrev du nyss. Då får jag be dig att läsa om dina egna tidigare inlägg för att förstå vad du själv skriver. (förhoppningsvis)
Jag har redan svarat på din första fråga.
Slutligen - jag ägnar mig inte åt personangrepp, men jag ifrågasätter ditt ställningstagande och motiv till varför du skriver som du gör, starkt. Ber om ursäkt om jag uttryckte mig klumpigt.
ummAmira - kollar du dina inlägg innan du postar?
Att som hund resonera med en katt känns oerhört meningslöst. Så länge det känns oseriöst så är jag inte intresserad. Svänger det mot all förmodan om och skulle få en seriös twist på det hela så kommer jag tillbaka.
Tills dess - begrunda kommentarer du har fått. Det vinner du alla gånger på.
# 28