ummAmira skrev 2009-04-24 15:06:45 följande:
Nu hinner jag med att svara dig innan jag åker så nu går det fort..sorry om jag felstavar då oc då..Gud skapade oss inte för dessa ynka år vi får på den här jorden..Nej Gud skapade oss inte för att dö,utan för att få evigt liv..och detta kan vi få genom våra goda handlingar som bedöms på domedagen. Människan är Guds främsta och viktigaste skapelse.Den mest lyckade och intelligenta så livet vi lever nu på jorden är endast ett test för oss för att kunna få tillgång till evigt liv då Gud är den gode och vill ge oss lycka och härlighet,därför skapades vi.Nej jag har inte skrivit vad bönen har för syfte för mig,utan för vad den har för syfte för Gud..genom att se om vi gör våra böner kan Han se om vi är tillräckligt troende för att avgöra vart vi ska få komma efter döden..bönen är den viktigaste handlingen enligt Gud,så för Gud har bönen stor roll.Du frågade mig varför jag ber 5ggr/dagen,jag tycker det var en konstig fråga då bön är viktigt inom kristendomen också..därför frågar jag om du ens ber..annars fattar du väl varför man ber.
Igen da.. Vad ar syftet for Gud att skapa oss? Jag ar med pa att VARAT syfte inte ar dessa korta ar pa jorden, men vad har GUD for SYFTE med var existens?
Du haller med om att Gud skapade oss? Att vi kan ga vidare till evigt liv? Och att vi da lever med Gud?
Men VARFOR skapades vi, for att leva evigt liv med Gud? Vad ar syftet for Gud? Med andra ord, vad far Han ut av att Han skapade oss?
Ar vi bara nan slags underhallning for Honom? Eller? For att se hur manga av oss som lyckas snubbla runt i jordelivet och bli "goda nog"? Som forst lyckas hora talas om Islam i "tid" sedan tar till oss laran och sedan faktiskt lever ett 'gott" liv.. Det verkar valdigt flummigt, men.. Det ar ju jag det..
Vad hander med alla manniskor som lever liv utan att ens hora om Islam? De som valjer ett mindre gott liv? Och enligt vilken mattstock mats det "goda"?