Hs egen skrev 2009-04-23 13:33:56 följande:
Att Jesus själv skulle nedteckna sin vandring... Jag skulle nog bli mer skeptisk om någon själv i en massa brev gjorde anspråk på att vara Gud, än om personer i Dens omgivning påstår det. Och är det inte bevis nog att fyra personer i evangelier berättar om händelser kring denne Jesus? Till det kan man lägga alla brev som Paulus och Petrus och Johannes mfl. skrev efter evangelierna. Flera brev är skrivna av personer som själva har bevittnat Jesus efter uppståndelsen och sett såren i hans händer och hans sida. Varför skulle man skriva dessa brev om Jesu död och uppståndelse om det inte vore sant? Tala om vad de skulle tjäna på det.Varför skulle de gå i döden för sin tro om den inte var riktigt stark? Varför lever denna tro än idag om det inte vore något alldeles extra?Sedan flera hundra år efter kommer en person och påstår sig ha sanningen, med en förvrängd berättelse om vad Bibeln säger (Muhammed). Jag förstår inte varför man då förkastar de vittnesbörd som kom från Bibeln?Varför skulle det stå att Jesus uppstod från det döda i de tidigare skrifterna om det inte vore sant? Jag förstår inte hur man resonerar kring det i islam? Tror man att vissa delar av Bibeln är sanna och andra inte? Konstigt! Det var ju skrivet långt innan Muhammeds syner inträffade. Hur vet man att den ängel som talade till Muhammed kom från Gud?Mycket jag undrar över vad gäller detta...
Jag tycker det är bra att du frågar faktiskt och jag ska försöka svara dig.Men som Koranen säger..du har din tro,och jag har min.
Dessa evangelier heter enligt matteus,enligt lucas etc..allt enligt vad dom har hört för något. Och visst är mkt i Bibeln sant,men för att vara säker att man följer exakt det Jesus har predikat så kan man inte lita helt på Bibeln tyvärr.Den är inte helt tillförlitligt då det inte finns ord direkt fr Gud eller hadither som berätta hur det har gått till av personer som levde samtidigt som Jesus.
Om man ska tro på allt som skrevs så kommer vi gå efter män som gick efter sitt eget tycke.Hur beskrivs kvinnor enligt kristendomen? Som ormar, och som jävulens frä
sterska.Vi är orsaken till den stora synden,medan i Koranen blev allt tillrättat då Eva inte kan få hela synden utan Adam hade ett sunt förnuft och kunde ha tackat nej till den förbjudna frukten.Och dagens människor ska inte få ta ansvar för hur Guds första skapelse handlade så enligt Islam behöver vi inget dop för vi är alla rena när vi föds. Den sunda och logiska och rättvisa föklaringen har Islam.
Nej vart förvrängen Profeten Muhammed bibel?Du fär allt ta och ange källor där. Vi förvränger ingenting,vi tolkar och inser det uppenbara och vi gör Gud så stor som han genetligen är..inte behöver Gud ta till mänsliga handlingar..nej Gud är alltid större än oss.
Gud kan alltid uppväcka dom döda,då Gud är störst.Men vi tror att mkt i bineln är sant men mkt är skrivet av personer som lagt in sina egna tycken och känslor vilket då är fel att följa,för dom var inga Profeten som varken Moses Jesus eller Muhammed.