Daphne?
Funderar på Daphne som namn åt bebisen i magen. Men har folk koll på var Daphne är för namn eller låter det bara konstigt?
Funderar på Daphne som namn åt bebisen i magen. Men har folk koll på var Daphne är för namn eller låter det bara konstigt?
Det funderade jag också på till min dotter men det blev Savannah :)
Tycker Daphne är jätte fint :)
tack emma
Men lyckat att jag lade in en möjlighet att rösta på "annat" och så bemödar sig ingen att berätta vad annat är! Suck.
Fint och inte så vanligt. Jag tycker ett namn ska vara personligt, det blir sååå tråkigt när alla heter samma. Här har vi William och här William, det här är Alicia och här har vi Alicia.....
Jättefint namn! Hette inte den blonda, söta tjejen i Scoobydoo det?
Kul med positiva kommentarer!
Om jag skulle säga Daphne, skulle ni veta hur det stavades? eller kommer man att vara tvungen att bokstavera namnet hela tiden?
Jag tänker på en tjej i nån komediserie...
Tycker Daphne är ett jättefint namn, och hade såklart vetat hur det skulle stavas (så länge det stavas just Daphne). Att Daphne är grekiskt/kommer från grekiska mytologin har jag 'koll' på men ej detaljer, Daphne heter också en delfin på Kolmården (iaf för 10år sen, vet ej om hon är kvar). Daphne har som sagt var också förekommit i TV-serier.
Daphne âr fint
Hade en tjejkompis pa universitetet hâr som hette det.