Daphne?
Funderar på Daphne som namn åt bebisen i magen. Men har folk koll på var Daphne är för namn eller låter det bara konstigt?
Funderar på Daphne som namn åt bebisen i magen. Men har folk koll på var Daphne är för namn eller låter det bara konstigt?
Röstade annat. Vet inte vart namnet kommer ifrån eller vad det betyder. Men har hört det innan och träffat en häst med det namnet. Tycker vilket fall som att namnet är fint!
Heter inte Dogge (artisten) lilla syster det!
Ett fint namn, men inget jag skulle välja, men fint..
Jag tycker Daphne är ett fint namn, men lite för amerikanst för att jag (som bor i Sverige) skulle välja att använda det.
Jo, förstod det när jag tittade på omröstningen
Det är inget jag kan sätta fingret på, tycker nog bara att namnet låter lite bättre på engelska/amerikanska än på svenska.
Tänker också på serien "Frasier"
Men som sagt, namnet är fint, så om det inte är någonting som stör er så kör på!
Daphne förekommer också i Scooby doo förutom Frasier, så det är nog därför som många förknippar det till USA.
Tänker bara på hon fjollan som var med i Paradise Hotel.. Uscha
Har hört förut. Bla en tjej från frankrike och en från tyskland. De hade dock olika betoning. "Daffne"" resp."Daphnééé.
Annat. Tycker namnet är fult. Passar som namn på en enka eller en elefantunge.. Sorry men var det första jag tänkte på. Förutom iq badbollen från paradise då
Min kusin heter Daphne. Hon bor i Nederländerna och stavar med ph... dvs Daphne. Jag har alltid gillat min kusin och gillar alltså namnet lika mycket