• Nymne

Daphne?

Funderar på Daphne som namn åt bebisen i magen. Men har folk koll på var Daphne är för namn eller låter det bara konstigt?

Cross that bridge when you get there!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Daphne?
  • Loup Garou

Röstade annat. Vet inte vart namnet kommer ifrån eller vad det betyder. Men har hört det innan och träffat en häst med det namnet. Tycker vilket fall som att namnet är fint!

Loppan Bf 24/7 2009
  • Tant Groda

Heter inte Dogge (artisten) lilla syster det!
    Ett fint namn, men inget jag skulle välja, men fint..

• MuffinCake

Jag tycker Daphne är ett fint namn, men lite för amerikanst för att jag (som bor i Sverige) skulle välja att använda det.

Max 080714 Hannah
  • Nymne
    MuffinCake skrev 2009-04-20 20:14:15 följande:
    Jag tycker Daphne är ett fint namn, men lite för amerikanst för att jag (som bor i Sverige) skulle välja att använda det.
    Det är intressant att du säger det, du är inte den första. Men det är ju ett grekiskt namn och jag har aldrig hört talas om någon amerikan som heter så. Tänker du på någonting speciellt när du associerar till amerikanskt?

(kan tillägga att vi behöver ett namn som funkar internationellt eftersom pappan är tysk)
  • MuffinCake

Jo, förstod det när jag tittade på omröstningen

Det är inget jag kan sätta fingret på, tycker nog bara att namnet låter lite bättre på engelska/amerikanska än på svenska.

Tänker också på serien "Frasier"

Men som sagt, namnet är fint, så om det inte är någonting som stör er så kör på!

Max 080714 Hannah
  • framsteg

Daphne förekommer också i Scooby doo förutom Frasier, så det är nog därför som många förknippar det till USA.

• stjärndamm
    Karevna skrev 2009-04-20 14:23:30 följande:
    Jättefint namn! Hette inte den blonda, söta tjejen i Scoobydoo det?
    Jo

Fint.
  • Nymne
    framsteg skrev 2009-04-20 20:53:09 följande:
    Daphne förekommer också i Scooby doo förutom Frasier, så det är nog därför som många förknippar det till USA.
    Scooby doo tjejen hade jag helt missat
  • Modesty B

Har hört förut. Bla en tjej från frankrike och en från tyskland. De hade dock olika betoning. "Daffne"" resp."Daphnééé.

• BimBim o Knorrans Mamma

Annat. Tycker namnet är fult. Passar som namn på en enka eller en elefantunge.. Sorry men var det första jag tänkte på. Förutom iq badbollen från paradise då

• Eofrysina

Min kusin heter Daphne. Hon bor i Nederländerna och stavar med ph... dvs Daphne. Jag har alltid gillat min kusin och gillar alltså namnet lika mycket  

• Nymne
    BimBims Mamma skrev 2009-04-20 21:07:05 följande:
    Annat. Tycker namnet är fult. Passar som namn på en enka eller en elefantunge.. Sorry men var det första jag tänkte på. Förutom iq badbollen från paradise då
    Vad är en enka? Anka?

Har aldrig tidigare hört talas om Paradise hotel
  • Jennjen
    Nymne skrev 2009-04-20 17:55:41 följande:
    Frasier! Den engelska hushållerskan
    Jaaa, preciiis *nickar*
    Tack
  • BimBim o Knorrans Mamma
    Nymne skrev 2009-04-20 21:12:05 följande:
    Vad är en enka? Anka?Har aldrig tidigare hört talas om Paradise hotel
    Ja anka såklart *s*