Har era barn haft feber utan andra symtom nån gång?
Min son hade feber en dag förra veckan och nu har han feber igen. Ingen snuva eller påverkad allmäntillstånd. Bara 39-40 graders feber.
Va fan kan det vara liksom?
Min son hade feber en dag förra veckan och nu har han feber igen. Ingen snuva eller påverkad allmäntillstånd. Bara 39-40 graders feber.
Va fan kan det vara liksom?
han var helt deckad av febern och bara låg så efter 3 dagar åkte vi till akuten och då viasde de sig, man får lite åligt samvete då har haft öroninflamtion utan att man märkt de.
3 dagarsfeber så blir det prickar på kroppen sen när febern släppt.
Min dotter hade 3 dagarsfeber då hon var drygt 9 månader gammal.
Att de får hög feber brukar oftast bero på ett virus i kroppen som kroppen bekämpar.
Några andra symtom brukar det inte vara.
Min dotter har haft så flera gånger. Efter att de tagit blod och urinprov som alltid varit fina så har de förklarat att det är någon form av virus. Febern har hållit i sig några dagar varje gång och vissa gånger varit hög upp till 40.5 och ibland legat runt 38. Har också tyckt det varit konstigt utan andra symtom men nu är jag van... Har säkert hänt 6 ggr i hennes 3 åriga liv.
Min son, 11 mån, har haft två såna feberperioder nu under den senaste månaden. Bara feber-inget annat! Blev lite fundersam och pratade med barnläkarmottagningen. De sa att små barn ofta får feber utan andra symtom och om febern höll i sig mer än tre dagar så skulle vi söka för det, annars inte. Båda gångerna höll den i sig nästan tre dygn och sedan var det borta! Vi gav honom Ipren för att få ner febern som låg mellan 39-40 hela tiden. Alvedon hjälpte inte alls.