• Eisa

Har era barn haft feber utan andra symtom nån gång?

Min son hade feber en dag förra veckan och nu har han feber igen. Ingen snuva eller påverkad allmäntillstånd. Bara 39-40 graders feber.

Va fan kan det vara liksom?

12.34
  • Svar på tråden Har era barn haft feber utan andra symtom nån gång?
  • Eisa
    MiisPiis skrev 2009-04-20 20:41:23 följande:
    Min son hade det för 2 veckor sedan.....39-40 grader i 3 dagar...helt utan andra symtom. Åkte till VC för jag misstänkte öroninflammation då han är ett öronbarn, men se det var inget sånt.Ingen som vet ännu vad det var för nåt.....
    3-dagarsfeber kanske?
    12.34
  • LillaEllan

han var helt deckad av febern och bara låg så efter 3 dagar åkte vi till akuten och då viasde de sig, man får lite åligt samvete då har haft öroninflamtion utan att man märkt de.

• hallonblomma
    Eisa skrev 2009-04-20 20:40:04 följande:
    Hur hög feber har de haft då då?
    mellan 39 och 40,5.
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + Elvira 8/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • lia76

3 dagarsfeber så blir det prickar på kroppen sen när febern släppt.
    Min dotter hade 3 dagarsfeber då hon var drygt 9 månader gammal.

Att de får hög feber brukar oftast bero på ett virus i kroppen som kroppen bekämpar.
    Några andra symtom brukar det inte vara.

Stella och Ida
  • Eisa
    lia76 skrev 2009-04-20 20:47:15 följande:
    3 dagarsfeber så blir det prickar på kroppen sen när febern släppt.Min dotter hade 3 dagarsfeber då hon var drygt 9 månader gammal.Att de får hög feber brukar oftast bero på ett virus i kroppen som kroppen bekämpar.Några andra symtom brukar det inte vara.
    Men det kan ju ej vara 3-dagarsfeber då han hade feber 1 dag förra veckan och nu idag igen.
    12.34
  • lia76
    Eisa skrev 2009-04-20 20:51:19 följande:
    Men det kan ju ej vara 3-dagarsfeber då han hade feber 1 dag förra veckan och nu idag igen.
    tänkte mer på MissPiis inlägg och att du svarade att de tkunde vara 3 dagarsfeber.

Dej gav jag svaret att det kanske bara är ett virus i kroppen som han försöker motarbeta.
    Då kan de få rätt så hög feber utan andra symtom
    Stella och Ida
  • Eisa
    lia76 skrev 2009-04-20 20:53:10 följande:
    tänkte mer på MissPiis inlägg och att du svarade att de tkunde vara 3 dagarsfeber.Dej gav jag svaret att det kanske bara är ett virus i kroppen som han försöker motarbeta.Då kan de få rätt så hög feber utan andra symtom
    Okej, varför hör man aldrig talas om detta då? Jag har ringt runt till mina mammavänner och ingen av dem har varit med om feber utan andra symtom...
    12.34
  • suzy

Min dotter har haft så flera gånger. Efter att de tagit blod och urinprov som alltid varit fina så har de förklarat att det är någon form av virus. Febern har hållit i sig några dagar varje gång och vissa gånger varit hög upp till 40.5 och ibland legat runt 38. Har också tyckt det varit konstigt utan andra symtom men nu är jag van... Har säkert hänt 6 ggr i hennes 3 åriga liv.

• Eisa
    suzy skrev 2009-04-20 21:48:38 följande:
    Min dotter har haft så flera gånger. Efter att de tagit blod och urinprov som alltid varit fina så har de förklarat att det är någon form av virus. Febern har hållit i sig några dagar varje gång och vissa gånger varit hög upp till 40.5 och ibland legat runt 38. Har också tyckt det varit konstigt utan andra symtom men nu är jag van... Har säkert hänt 6 ggr i hennes 3 åriga liv.
    Varför har ni gått så långt som urin- och blodprov?
    12.34
  • Babybalo

Min son, 11 mån, har haft två såna feberperioder nu under den senaste månaden. Bara feber-inget annat! Blev lite fundersam och pratade med barnläkarmottagningen. De sa att små barn ofta får feber utan andra symtom och om febern höll i sig mer än tre dagar så skulle vi söka för det, annars inte. Båda gångerna höll den i sig nästan tre dygn och sedan var det borta! Vi gav honom Ipren för att få ner febern som låg mellan 39-40 hela tiden. Alvedon hjälpte inte alls.

Svar på tråden Har era barn haft feber utan andra symtom nån gång?